به پیام سرا خوش آمدید

تفاوت دیزل ژنراتور و یو پی اس در چیست؟

دیزل ژنراتور و یو پی اس عموما در کشور ما به یک دلیل خاص استفاده می شود و سیستم برق رسانی همیشه و به صورت مداوم فعالیت خواهد داشت و در صورتی قطعی برق در برخی شرایط مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. در واقع تفاوت اصلی این دو دستگاه در نحوه برق رسانی و تبدیل انرژی است.

ژنراتور ها نیاز دارند که از یک سوخت جایگزین استفاده کرده و در واقع عمل تبدیل را انجام می دهند.

به یاد داشته باشید که یو پی اس ها تنها سیستم ذخیره انرژی در باتری های بزرگ با ظرفیت های بالا و تبدیل برق DC به متناوب توسط این دستگاه ها انجام می شود، ضمن که دیزل ژنراتور همان طور که از نامش مشخص است از سوخت فسیلی و گازوئیل استفاده می کند و در واقع این دستگاه در موارد خاص استفاده می شود و قطعا در برخی مدل ها توان بالاتری نیز دارد.

این دستگاه از سوخت فسیلی استفاده کرده و نیروی برق تولید می کند، البته که مدل های دیگری از جمله گازی نیز در بازار موجود می باشد.

درست مانند یک سیستم برق رسانی کاملا بدون نویز یو پی اس ها برق را پس از شارژ شدن باتری منتقل می کنند.

دیزل ژنراتور

ویژگی های دستگاه دیزل ژنراتور

در واقع دستگاه های یو پی اس مناسب سیستم ها، بانک ها و شرکت هایی هستند که نیاز به پایداری بیش از هر چیزی دیده می شود، مثلا اگر از سیستم های کامپیوتری استفاده می کنید قطعا این دستگاه بسیار مناسب تر از برق رسانی دیزل ها است، اما شما نیاز دارید که این دستگاه ها که توسط منبع تغذیه کنترل می شوند را شارژ کنید.

در ادامه تمامی این موارد باید عرض کنیم که دستگاه های ژنراتور ممکن است گاهی قطعی هایی داشته باشند که واسطه به نوع اتصال آن ها است و هر چه دستگاه بروز تر و جدید تر و البته از نظر فنی سرویس شده باشد وضعیت بهتری خواهد داشت.

به یاد داشته باشید که دستگاه های ژنراتور می توانند توان مصرفی برقی بالایی را تولید کنند و کل پروسه که در موتور این دستگاه ها انجام می شود مربوط به تبدیل انرژی ها است.

اما یو پی اس ها همان طور که گفتیم سیستم برخطی هستند، این دستگاه ها فرکانس کاری و ولتاژ را تثبیت می کنند و می توانند هماهنگ سازی برای سیستم های الکترونیکی حساس به وجود آورند. مثلا در های برقی و کره کره ای از جمله این موارد هستند که نیاز به جریان سازی برقی مداوم دارند.

 مزایای استفاده از دستگاه ups

اگر بخواهیم بیشتر در مورد مزایا و استفاده های دستگاه یو پی اس به شما عزیزان شرح دهیم باید بگوییم که نویز در این سیستم ها وجود ندارد، ژنراتور ها ممکن است پس از مدتی فعالیت و یا همان در ابتدای کار نویز روی مدار ها و سیستم های کامپیوتری ایجاد کنند و این خود مشکل بزرگی است.

بعلاوه این که یو پی اس ها به دلیل مصارف بانکی، اداری و شرکتی می توانند نویز های وارده بر جریان برقی که حتی ربطی به دستگاه تولید انرژی ندارد را نیز تامین کنند.

این دستگاه ها نگه داری خاص و عجیبی ندارند، با توجه به میزان ولتاژ ذخیره سازی برق و همین طور توان کاری در ابعاد و اندازه های مختلف به فروش می رسند و شما می توانید هر کدام از این مدل ها را با توجه به برند و میزان نگه داری انرژی سفارش دهید.

با توجه به نوع ذخیر و تبدیل به برق متناوب، حتی اگر منطقه شما هم برق ناپایدار و نوسان داری داشته باشد، این مشکل توسط سیستم یو پی اس حل می شود.

مقایسه دستگاه دیزل ژنراتور و یو پی اس 

دیزل ژنراتور پس از قطع جریان برق مدت زمانی طول خواهد کشید که وارد جریان کار شده و برق مورد نیاز شما را تامین کند، این دستگاه ها عموما سر وصدا دارند و وقتی شروع به کار می کنند حتی آلودگی محیطی نیز ایجاد می کنند.

این در مورد ژنراتور های گازسوز البته کم تر از حالت دیزل و گازوئیل سوز است، البته این دو دستگاه در بسیاری از موارد و کار های حساس در کنار یکدیگر قرار می گیرند. البته که هزینه تهیه دیزل ژنراتور ها در بیشتر موارد کم تر است.

موتور ژنراتور

تفاوت موتور گازسوز و دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور همان گونه که مشخص است برای فعالیت و تولید برق از سوخت گازوئیل استفاده می کند در حالیکه موتور گازسوز از انرژی گاز استفاده میکنند.معمولا موتورهای گازسوز به خاطر استفاده از گاز کم هزینه تر می باشند.

مشکلی که ژنراتورهای گازسوز دارند، حساسیت نسبت به میزان حرکت سوخت درون دستگاه است، کافیست چند لحظه سوخت قطع و یا حرکت آن با اختلال مواجه شود، در این صورت دیگر فعالیت درستی نخواهد داشت.

برق افشان سپاهان

شرکت برق افشان سپاهان با بیش از ۴۰ سال سابقه در امر واردات و عرضه انواع ژنراتورهای دیزلی ، تامین و تجهیز نیروگاههای دیزلی و گازی ، فروش و پشتیبانی بیش از ۷۰۰۰ دستگاه مولد نیرو در قدرت های متفاوت در حال کار در کشور عزیزمان ، برخی از فعاليت های خود را جهت استحضار جنابعالی و مشارکت در پروژه های مربوطه به شرح ذیل اعلام می دارد.

– واردات دستگاه هاي ديزل ژنراتور به قدرت ۱۰ کاوآ الي ۳۸۰۰ کاوآ به صورت كوپله فابريك در ولتاژهای MV , LV :

  • CUMMINS POWER، ساخت کشور انگلستان.
  • CATERPILLAR ، ساخت کشور آمریکا.
  • KES ENERGY ، ساخت کشور ایتالیا.
  • TECHNOGEN ، ساخت کشور ایتالیا.
  • ELCOS ، ساخت کشور ایتالیا.
  • AKSA ، ساخت کشور ترکیه.

– تامین و تجهیز نیروگاههای دیزلی و گازی تا قدرت ۳۰ مگاوات.

– تامین موتور ژنراتورهای گازسوز MTU ساخت کشور آلمان در قدرتهای ۱ تا ۲ مگاوات ،کوپله فابريك کمپانی MTU آلمان .

– تامین موتور ژنراتورهای گازسوز PERKINS ساخت کشور انگلستان از قدرت ۳۵۰ الی ۱۲۵۰ kVA .

– کوپله انواع موتورهای ديزلی CUMMINS ، VOLVO، PERKINS ، MTU با ژنراتورهای STAMFORD انگلستان و MARELLI ايتاليا تا قدرت ۲ مگاوات در کارخانه شرکت برق افشان سپاهان.

– نماينده رسمي كمپاني MARELLI GENERATOR ايتاليا.

– نماينده رسمي كمپاني KES ENERGY ايتاليا.

– نماينده رسمي كمپاني TECHNOGEN ايتاليا.

– نماينده رسمي كمپاني ELCOS ايتاليا.

– ساخت انواع تابلوهای کنترل قدرت ، پارالل و سنکرون با برندهای معتبر اروپائی .

– گارانتی کلیه تجهیزات به مدت ۱۵ ماه یا ۱۵۰۰ ساعت کارکرد از زمان راه اندازی ، ۱۰ سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش .

– تامین کلیه لوازم یدکی و قطعات مصرفی در پکیج های ۵۰۰ – ۱۰۰۰ – ۳۰۰۰ – ۶۰۰۰ ساعت کارکرد در کوتاه ترین زمان .

منبع: baspower.com