به پیام سرا خوش آمدید

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی غرب تهران

5 رویکرد برای افزودن تنوع به روش تدریس زبان انگلیسی
این روزها انتخاب آموزشگاه زبان انگلیسی ناسب جهت ثبت نام و آموزش با وجود تنوع بسیار کار مشکلی است. در این راستا ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از ثبت نام و پرداخت هزینه تحقیقات کاملی در مورد آموزشگاه زبان مورد نظر خود داشته باشید. یکی از ویژگی‌هایی که باعث ایجاد تمایز آموزشگاه‌ها باهم می‌شود استفاده از مدرسین باتجربه و روش‌های نوین آموزشی است. در ادامه تعدادی از این متدهای آموزشی را ارائه می‌نماییم.

با تحقیقات جدیدی که منجر به توسعه رویکرد انسان‌گرایانه به آموزش می‌شود، روش‌های آموزش زبان انگلیسی شهودی‌تر شده‌اند و بر دیدگاهی کل‌نگر از یادگیری زبان تمرکز می‌کنند. این امر در مقایسه با روش‌های سنتی، ارزش بیشتری برای عوامل خارجی قائل است، مانند اجازه دادن به دانش‌آموزان برای یادگیری با استفاده از عوامل زبان خارج از کلاس یا ساختن درس‌ها بر اساس نقاط قوت و علایق.

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی غرب تهران

1. uggestopedia
Suggestopedia در چند سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این روش بر اساس حفظ کردن «تکه‌های» زبان است. به عنوان مثال، دانش آموزان دیالوگ‌ها و متون را با صدای بلند و معمولاً با ریتم می‌خوانند. این موسیقی عموماً موسیقی کلاسیک یا ژانر دیگری است که برای ساختار هدف مناسب است. این مورد به عنوان "کنسرت خوانی" شناخته می‌شود.

روش Suggestopedia برای همه سطوح مناسب است و اجازه می‌دهد تا خلاقیت و سرگرمی زیادی در کلاس داشته باشید. حتی دانش‌آموزان پیشرفته نیز می‌توانند از طریق دیالوگ‌های خود از «آواز خواندن» لذت ببرند.

2. آموزش یکپارچه محتوا و زبان (CLIL)
CLIL در سال‌های  اخیر به طور گسترده مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و دلایل خوبی نیز دارد. این روش بیشتر بر روی محتوا تمرکز می‌کند تا خود زبان. در واقع، زبان به عنوان توانمندی در نظر گرفته می‌شود که به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا از ساختارهای هدف در یک زمینه خاص استفاده کنند.

این نوع روش برای مدارسی مناسب است که معلمان موضوعات را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، در حالی که بقیه برنامه درسی به زبان دیگری تدریس می‌شود. به این ترتیب، علوم، مطالعات اجتماعی و ریاضی همه را می‌توان از این طریق آموزش داد. زبان مورد نیاز برای درک مطالب به گونه ای در محتوا ادغام می‌شود که معلمان گرامر و واژگان را به طور گسترده پوشش نمی دهند.

یکی از مزیت‌های واضح این روش این است که اجازه می‌دهد درس‌ها متناسب با علایق و ترجیحات دانش‌آموزان تنظیم شوند. CLIL برای آموزش زبان به روشی معنادار عالی است به طوری که دانش آموزان می‌توانند کاربرد واقعی زبان را حتی به عنوان وسیله‌ای برای بیان فرهنگی ببینند، زیرا CLIL به شما امکان می‌دهد زبان را در بافت فرهنگی آن به دانش آموزان آموزش دهید.

در این راستا می‌توانید OER Commons را بررسی کنید. در آنجا، می‌توانید طرح‌ها و مواد درسی رایگان را که می‌توانید مطابق با دانش‌آموزان و برنامه درسی خود سفارشی کنید، مرور نمایید.

3. رویکرد طبیعی
رویکرد طبیعی که به عنوان «راه خاموش» نیز شناخته می‌شود، یک روش آموزشی بر اساس روشی که نوزادان زبان مادری را فرا می‌گیرند، است. هنگام تدریس با رویکرد طبیعی، دانش آموزان در ابتدا چیزی جز نظرات معلم دریافت نمی کنند. با گذشت زمان، از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا زمانی که آن‌ها راحت این کار را انجام دهند. آنها با انتقال زبان آموزش داده شده در حالی که مهارت‌های  زبانی خود را تقویت می‌کنند، شروع می‌کنند.

این روش برای مبتدیان مناسب است، به ویژه به دلیل استفاده شدید از تصاویر و نشانه‌های  فیزیکی که برای انتقال معنا استفاده می‌شود. از آنجایی که در ابتدا از دانش‌آموزان خواسته نمی‌شود که جمله‌ای تولید کنند، استرس یادگیرنده را کاهش می‌یابد. یک راه عالی برای عملی کردن رویکرد طبیعی، انجام فعالیت «شاه می‌خواهد» است. برای این فعالیت، به سادگی از دانش‌آموزان یک مورد بخواهید و جمله را با «پادشاه می‌خواهد… (یا ملکه می‌خواهد…)» شروع کنید، برای مثال، اگر بگویید «شاه مداد می‌خواهد»، دانش‌آموزان باید یک مداد به شما بدهند.

4. پاسخ فیزیکی کل
صحبت از نشانه‌های  فیزیکی، پاسخ فیزیکی کامل یا TPR، یکی دیگر از روش‌های  عالی بر اساس روش بی صدا است. TPR از دانش‌آموزان می‌خواهد که درک خود را از طریق یک پاسخ فیزیکی به جای پاسخ کلامی نشان دهند. TPR تماماً در مورد اجرای زبان است، خواه از طریق تقلید باشد یا به سادگی به نشانه‌های  بصری و صوتی پاسخ می‌دهد.

5. یادگیری مبتنی بر وظیفه
این رویکرد مورد علاقه شخصی من است. رویکرد یادگیری مبتنی بر وظیفه به جای ساختار، بر ارتباطات متمرکز است. این بدان معناست که زبان یک توانمندساز است، درست مانند CLIL، که در آن هر وظیفه باید با زندگی و علایق دانش آموزان مرتبط باشد. این مسئله منجر به یادگیری معنادار می‌شود زیرا دانش آموزان می‌بینند که واقعاً کجا می‌توانند از یادگیری خود استفاده کنند.

تفاوت بزرگ بین CLIL و یادگیری مبتنی بر وظیفه، این است که CLIL بیشتر در مورد یک موضوع کامل است، در حالی که یادگیری مبتنی بر وظیفه در مورد تمرکز بر وظایف فردی مانند ورود به هتل، یا حتی دفاع از دیدگاه‌ها در مورد یک موضوع خاص است.

کلام آخر :
حضور در یک دوره تربیت مدرس زبان انگلیسی در یک آموزشگاه زبان انگلیسی معتبر به شما کمک خواهد کرد علاوه بر یادگیری تمامی نکات و متدهای جدید آموزشی می‌توانید اعتماد به نفس خود را برای حضور حرفه‌ای در یک کلاس درس به عنوان مدرس بالا ببرید. همچنین داشتن مدرک در زمینه ttc رزومه شما را قوی‌تر می‌سازد.