به پیام سرا خوش آمدید

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی چیتگر

امروزه آموزش زبان انگلیسی برای تمامی اقشار جامعه در هر سنی یکی از الزامات است. برای اینکه بتوانید از حضور در کلاس‌های زبان در آموزشگاه زبان انگلیسی حداکثر استفاده را ببرید به شما توصیه می‌نماییم قبل از ثبت نام در خصوص مدرسین و شیوه‌های تدریس به روز و مدرن در این آموزشگاه‌ها اطلاعات لازم را کسب بنمایید. در ادامه به ارائه شیوه‌های نوین آموزشی برای تدریس زبان انگلیسی می‌پردازیم.

بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی چیتگر

هیچ راه واحدی برای آموزش زبان انگلیسی وجود ندارد در واقع، در طول سال‌ها رویکردهای محبوب بسیاری وجود داشته است. موارد زیر تعدادی از بهترین روش‌های تدریس ESL هستند که امروزه در کلاس استفاده می‌شوند، از جمله آموزش زبان ارتباطی (CLT) و پاسخ فیزیکی کامل (TPR). استفاده از روش‌های مختلف در کلاس درس شما را به معلمی موثر و جذاب تبدیل می‌کند.

برخی از روش‌های رایج آموزش ESL

روش شماره 1: روش مستقیم

برای روش مستقیم، تمام آموزش به زبان مقصد انجام می‌شود، ترجمه در کلاس مجاز نیست و تمرکز به شدت بر روی صحبت کردن به جای گرامر است. این روش مستقیم را به یک استراتژی دانش آموز محور تبدیل می‌کند که در سال‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده است.

دانش آموزان قرار است زبان مقصد را به طور طبیعی و غریزی بیاموزند، به همین دلیل است که روش مستقیم "رویکرد طبیعی" نیز نامیده می‌شود. اشتباهات همانطور که در کلاس اتفاق می‌افتد اصلاح می‌شوند و معلمان استفاده صحیح از زبان را با  تقویت می‌کنند. این روش اغلب هنگام آموزش آنلاین انگلیسی استفاده می‌شود.

روش شماره 2: آموزش زبان ارتباطی (CLT)
امروزه آموزش زبان ارتباطی شاید محبوب‌ترین روش در بین روش‌های آموزش ESL باشد. CLT بر توانایی دانش‌آموزان برای برقراری ارتباط در زمینه‌های زندگی واقعی تأکید می‌کند و دانش‌آموزان یاد می‌گیرند درخواست‌ها را بپذیرند، مسائل مهم را توضیح دهند و احساسات و ترجیحات خود را بیان کنند. از آنجایی که CLT بر آموزش زبان از طریق تکالیف در دنیای واقعی و حل مسئله تمرکز دارد، کمتر به دقت دستور زبان توجه می‌کند و در عوض بر روان بودن تمرکز دارد.

روش شماره 3: یادگیری مبتنی بر وظیفه / پروژه / تحقیق
این استراتژی آموزشی برای دانش آموزان ESL گاهی اوقات می‌تواند بخشی از CLT در نظر گرفته شود، اما به شدت بر استقلال و فردیت دانش آموزان تأکید می‌کند. یادگیری مبتنی بر پرسش یک رویکرد مدرن است که به طور گسترده در مدارس سراسر جهان رواج یافته است. تصور می‌شود با طرح سؤال و حل مسائل، با معلم به عنوان یک یاری کننده صرف یادگیری، انگیزه و مشارکت دانش آموزان در کارها و پروژه‌ها افزایش می‌یابد.

روش شماره 4: پاسخ فیزیکی کل (TPR)
شاید قبلاً درباره این استراتژی آموزشی برای ESL شنیده باشید، اما TPR دقیقا چیست؟ پاسخ فیزیکی کامل به یک رویکرد بسیار محبوب تبدیل شده است که در آن دانش‌آموزان با حرکاتی مانند تقلید، اشاره، یا نمایش زبان به معلم واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، معلم و دانش آموزان ممکن است در هنگام یادگیری کلمه "غمگین" اخم‌های مبالغه آمیزی کنند و وانمود کنند که گریه می‌کنند. TPR پیشنهاد می‌کند که دانش‌آموزان زبان مقصد را به بهترین شکل از طریق پاسخ فیزیکی به جای تجزیه و تحلیل یاد بگیرند.

TPR اغلب هنگام آموزش آنلاین انگلیسی و هنگام آموزش به زبان آموزان جوان استفاده می‌شود، زیرا نه تنها به دانش آموزان کمک می‌کند واژگان را به خاطر بسپارند، بلکه خروجی انرژی آنها را نیز فراهم می‌کند و  کمک می‌کند هنگام حضور در کلاسبرای مدت طولانی متمرکز بمانند.

کلام آخر
در نهایت بهتر است برای اینکه کلاس درس هرچه بیشتر برای زبان آموزان جذاب باشد تلفیقی از چهار روش را برای تدریس در کلاس درس زبان انگلیسی استفاده نمایید.