به پیام سرا خوش آمدید

ساختار و اجزای تشکیل دهنده بک لینک

آیا تا به حال نام لینک بیلدینگ یا لینک ‌‌سازی به گوش‌‌تان خورده است؟ می‌‌دانید یکی از مهمترین کارها در زمینه سئو لینک سازی است؟ اگر می‌‌خواهید با این مقوله بسیار مهم آشنا شوید، با ما همراه باشید.
 لینک بیلدینگ چیست؟
لینک بیلدینگ Link Building )  ) یا همان لینک ‌‌سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه وب سایت  انجام می‌‌شوند.
 در بیان ساده‌‌ترلینک ‌‌سازی می‌‌تواند تعداد لینک‌‌های با کیفیت در یک وب سایت را افزایش دهد و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین لینک سازی یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای شناساندن یک برند است. پس می توان گفت یکی از راه های موثر در افزایش بازدید است .
از جمله کارهایی که در مبحث لینک سازی باید انجام دهیم بهینه کردن داخلی و خارجی سایت است. بهینه‌‌ سازی داخلی یا سئو On Page ، مجموعه اقداماتی است که در صفحات داخلی سایت خود به منظور بالا بردن افزایش ترافیک سایت و کسب جایگاه برتر در گوگل انجام می‌‌دهید. یکی از این موارد لینک ‌‌سازی یا Link Building  است.
علاوه بر بهینه کردن داخلی، باید سایت را از لحاظ خارجی هم بهینه کنید. به این امر بهینه‌‌سازی خارجی یا سئو Off Page گفته می‌‌شود. در سئو Off Page  با انجام یک سری فعالیت‌‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌‌رسان‌‌هایی مثل تلگرام سعی در بهینه کردن سایت خود می‌‌کنید. یعنی می‌‌توانید از این صفحات به سایت خود لینک دهید. لینک‌‌های متنوع و درست به گوگل و کاربران این امکان را می‌‌دهد که در بین صفحات سایت شما در حرکت باشند و بدیهی است که هر چه این چرخش مداوم ‌‌تر باشد، کسب امتیاز از جانب گوگل برای شما بیشتر خواهد بود. در لابه لای مطالب می توان گفت یکی از راه های سئو Off page  می توان استفاده از ثبت آگهی رایگان است .
ساختار و اجزای تشکیل دهنده بک لینک
آیا تا به حال به ساختار لینک توجه کردیده‌‌اید؟ آیا می‌‌دانید یک لینک از چه اجزایی تشکیل شده است؟ با هم اجزای تشکیل‌‌دهنده لینک‌‌ها را بررسی می‌‌کنیم.
 تگ شروع لینک: تگ شروع لینک که به اسم anchor tag شناخته شده است و با حرف a   نشان داده می شود. با این کاراکتر به گوگل اعلام می‌‌شود که در ادامه لینکی وجود دارد.
آدرس یا مقصد لینک: در این قسمت کلمه href را می‌‌بینید. منظور  hyperlink referral است. متنی داخل علامت نقل قول که به آدرس سایتی که به آن لینک داده شده اشاره دارد. این آدرس می‌‌تواند آدرس یک تصویر یا فایلی برای دانلود باشد و الزامی بر این نیست که حتما URL سایت خاصی باشد. در بعضی از مواقع چیزی بیشتر از یک URL می‌‌بینید. کاراکتر # در ابتدای آدرس، که به یک لینک داخلی اشاره دارد و  شما را به قسمت دیگری از صفحه‌‌ای که در آن قرار دارید، هدایت می‌‌کند.
انکر تکست یا متن قابل نمایش: در اصل این قسمت همان متنی که کاربران می‌‌بینند و در صورت تمایل روی آن کلیک می‌‌کنند. در این قسمت معمولا از فرمت خاصی استفاده می‌‌شود که تمایز آن با بقیه متن قابل مشاهده باشد. این متن‌‌ها معمولا با رنگ آبی یا زیر خط نشان داده می‌‌شوند.
 تگ پایان لینک: این قسمت شامل کدها یا کاراکترهایی است که به موتورهای جستجو اعلام می‌‌کنند لینک به پایان رسیده است.
روش های لینک سازی
همان طور که گفتیم، لینک‌ ‌سازی یکی از مباحث مهم در زمینه سئو است. نوع و تعداد لینک‌‌هایی که در مقاله یا صفحه مورد نظر استفاده می‌‌کنید، نیز مهم هستند. تعداد لینک‌‌ها بین ۲ تا ۵ عدد است. مهم‌‌تر از تعداد لینک، صفحاتی است که به آن‌‌ها لینک داده می‌‌شود. گوگل به موضوعات و محتوای مقالاتی که به آن‌‌ها لینک داده شده هم اهمیت می‌‌دهد. این لینک‌‌ها می‌‌توانند نقش مهمی در بهبود رتبه سایت داشته باشند. یکی از راه های مفید می توان به رپورتاژ اشاره کرد .
سوال اینجاست که چگونه می‌‌توانیم به گوگل اعلام کنیم که این مقالات را در زمان امتیازدهی مورد بررسی قرار دهد یا نه؟ جواب این است که باید نوع لینک را مشخص کنید.
لینک نوفالو Nofollow چیست؟ هدف استفاده از لینک nofollow این است که به گوگل اطلاع دهیم که در تصمیم‌‌گیری خود،  این لینک را درنظر نگیرد یا در زبان ساده‌‌تر اینکه تصمیم‌‌گیری در مورد لینک‌‌های نوفالو برعهده خود گوگل است  و شما در مورد آن‌‌ها نظری نمی‌‌دهید.
لینک دو فالو چیست؟ لینک های dofollow  توصیف‌‌کننده لینک‌‌هایی هستند که می‌‌خواهید از جانب گوگل مورد بررسی قرار گیرند و در زمان رنکنیگ محاسبه شوند. لینک‌‌های دو فالو مشخصه خاصی ندارند و در حالت پیش فرض تمام لینک های موجود در مقالات و صفحات ، لینک dofollow هستند.