به پیام سرا خوش آمدید

نصب پکیج و رگلاژ کردن پکیج در تمام نقاط تهران

گرمايش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشت، همواره از نيازهای اوليه بشر بوده و مي‌باشد.شايد هنوز هم استفاده از کرسی‌های زغالی و بخاری های نفتی را در بعضی از نقاط کشور عزيزمان شاهد باشيم، ولي حقيقت اين است که با توجه به فراوانی گاز طبيعی و برقراری امکان دسترسی به اين موهبت الهی، تکنولوژی را بر آن داشته است که راهکارهاي جديدی را براي بشر مهيا سازد. پکيج ديواری دستگاهی است که جايگزين موتورخانه مرکزی شوفاژ گرديده و آب گرم مورد نياز جهت تأمين گرمايش محيط، به‌وسيله رادياتورها و آب گرم بهداشتی جهت مصارف روزمره از قبيل شستشو، استحمام و غيره را فراهم می نمايد.
در حال حاضر، نصب پکيج ديواری متداول‌ترين وسيله ايجاد گرمايش شوفاژ در سراسر دنيا است.عدم اشغال فضای مفيد، ايمني بسيار بالا، استقلال کامل هر واحد مسکونی و رضايت کامل و کافی از عملکرد پکيج ديواری، تقريباً جايی برای ترديد در استفاده از اين سيستم در منازل و واحدهاي تجاری باقی نمی گذارد. راندمان بالا و مصرف بهينه سوخت گاز، از ديگر عواملی هستند که دستگاه‌های اجرايی را نيز تشويق به توسعه استفاده از پکيج ديواری می نمايد.
پکيج ديواری، که فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهاي معتبر دنيا تائيد مي‌گردد، علاوه بر تأمين گرمايش داخل خانه يا محل تجاري، از طريق رادياتور يا فن‌کوئل يا گرمايش از کف، آب گرم بهداشتي را نيز به‌صورت فوري در اختيار مصرف‌کننده قرار مي‌دهد. همچنين ترکيب اين دستگاه با کولر گازی از طريق يک کويل آب گرم، می تواند علاوه بر صرفه‌جويی در مصرف انرژی، گرمايش مطبوع‌تر و ارزان‌تری را براي مصرف‌کننده مهيا سازد.
استفاده از دودکش مخصوص، کواکسيال (دوجداره) در هنگام نصب پکيج ديواری، اين امکان را فراهم مي‌نمايد که علاوه بر خروج دود ناشی از کارکرد دستگاه به محيط خارج، هواي مصرفی موردنياز دستگاه نيز از محيط خارج تأمين گردد و درنتيجه ايمنی کاملی برای مصرف‌کننده فراهم میشود.

نصب پکيج، جايگزينی برای موتورخانه‌های قديمی!
حتماً به ياد داريد که در قديم براي گرمايش خانه در بسياری از خانه‌ها يک موتورخانه وجود داشت و سيستم گرمايشی کل خانه از اين طريق تأمين می شد. هزينه زياد موتورخانه‌ها و همچنين زمان‌بر بودن سرويس و نگهداري از آن در کنار فضايی که اشغال می کرد از مهم‌ترين مواردي بود که خيلی از افراد را به استفاده از وسيله‌ای بهتر برای تأمين گرمايش خانه ترغيب کرد.
مدت زيادی نگذشت که پکيج‌ها وارد بازار شدند و جايگزين اين موتورخانه‌های پرسروصدا شدند. البته هنوز هم در بسياری از نقاط و خيلی از خانه‌ها برای گرم کردن خانه از بخاری و يا هر وسيله گرمايشی ديگری استفاده مي‌کنند؛ اما پکيج‌ها به يکي از متداول‌ترين وسايل گرمايشی در ميان مردم دنيا تبديل شده‌اند.

تعمیرات پکیج امری تخصصی بوده و حتی در برخی موارد نیاز به دانش فنی و مهارت بالا در زمینه تعمیرات یک برند خاص می باشد. افراد گاها بدون اطلاعات دقیق از برند پکیج خود اقدام به درخواست تعمیرکار پکیج نموده و خسارات جبران ناپذیری به تجهیزات گرمایشی خود وارد می کنند.
*******************
در سرویسکار بصورت تخصصی نیروهایی برای برندهای متعدد اعزام می گردد. ارسال نزدیکترین تعمیرکار پکیج به محل شما تنها به یک تماس اتفاق می افتد.
تلفن تماس جهت مشاوره و اعزام نیرو:
09128188373
02166652324

*******************
نصب پکیج و سرویس پکیج در تمام نقاط تهران توسط نیروهای متخصص سرویسکار برای برند ها مختلف پکیج باعث آرامش خاطر استفاده کنندگان خواهد بود.

روش عملکرد زمستانی پکیج دیواری :
پکيج ديواری در فصل زمستان آب گرم مدار گرم‌کننده را تأمين مي‌کند.وقتی شير آب گرم مصرفی باز شود با عبور جريان آب از سنسور فشار ميکروسوِئيچ اين سنسورفعال شده و با ارسال فرمان به شير سه طرفه برقی از طريق برد کنترل الکترونيک ،مدار رادياتور ها موقتاً قطع شده و آب مدار گرم‌کننده به مبدل حرارتی ثانويه پوسته – لوله هدايت می شود. به‌ اين‌ ترتيب آب گرم مصرفی به‌صورت فوري تأمين می گردد.بلافاصله پس از بسته شدن شير آب گرم مصرفی شير سه‌طرفه برقی به‌طور خودکار آب گرم مدار گرم‌کننده را به مدار رادياتور هدايت میکند.

نحوه عملکرد تابستانی پکیج دیواری :
در اين حالت پکيج ديواری تنها در زمان نياز به تأمين آب گرم مصرفی به‌صورت خودکار روشن می شود. هنگامی که مصرف‌کننده يکي از شيرهای آب گرم را باز می کند، فرمان روشن شدن مشعل از طريق ميکروسوئيچ سنسور فشار بورد کنترل الکترونيک صادرشده و آب گرم مصرفی با بهره‌گيری از مبدل حرارتی ثانويه پوسته ولوله به‌صورت فوری تأمين می شود. با بسته شدن آب گرم مصرفی بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

مزاياي نصب پکيج ديواری :
مزايای پکيج ديواری عبارتند از: استقلال واحدهاي مسکونی از يکديگر،استقلال هر واحد مسکونی در تأمين آب گرم مصرفی و گرمايش محيط،عدم نياز به احداث موتورخانه مرکزی،امکان کنترل سيستم در داخل ساختمان، عدم هزينه شارژ ماهانه و تعمير و نگهداری پکیج دیواری ،سهولت در نصب و راه‌ اندازی پکیج دیواری ، سرويس و نگهداری ،راندمان بالاتر نسبت به موتورخانه مرکزی،امنيت بالاتر به خاطر و جود سنسورهای آب گرم مصرفی و شوفاژ و سنسور دود و …، عدم اشغال فضاي مفيد در ساختمان‌ها، ابعاد کوچک، تقريباً به‌اندازه يک دستگاه آبگرمکن ديواری معمولی تنظيم دما به ميزان دلخواه،تأمين آب گرم دائم و فراوان در کمترين زمان و جلوگيری از اتلاف انرژی، تأمين گرمايش واحدهای مسکونی تا متراژ حداکثر ??? متر مربع به‌صورت کامل، کارکرد آرام و بدون صدا، راندمان حرارتی بالا همزمان با صرفه‌جويی در مصرف سوخت، کوتاه شدن مسير لوله‌های انتقال آب گرم رادياتور و آب گرم مصرفی به محل موردنظر و درنتيجه جلوگيری از اتلاف انرژی و زمان.

معايب پکيج ديواری :
علاوه برمزايای فوق، تنها عيب پکيج ديواری اين است که فضايی معادل يک کابينت از حجم آشپزخانه را اشغال میکند.
انواع پکيج :
انواع پکيج عبارتند از: پکیج زمينی،پکیج ديواری، پکیج دودکش دار و فن دار.
پارامترهای مهم برای انتخاب و تعمير پکيج
1- اينکه برای ساختمون شما چه دودکشی تعبيه شده؟!
2-  متراژ ساختمون شما چقدره و در چه منطقه ای از لحاظ آب و هوايی قرار داريد؟!
3-  شما برای مصرف خودتون، به چه مقدار آب گرم مصرفی نياز داريد؟!
4-  اکسيژن يا هوای ورودي به دستگاه از کجا بايد تامين بشه؟!
بر اساس اين پارامترهای مهمی که در بالا گفته شد، حالا ميتونيم بريم ببينيم که چه مشخصاتی براي پکيجی که ميخوايم بخريم در نظر بگيريم.
علاوه بر اينکه به ازای هر کيلووات توان دستگاه يک مترمکعب فضا نياز است، فضای اتاق محل نصب دستگاه نيز بايد به محيط هوای آزاد بيرون از اتاق محل نصب دستگاه به‌وسيله يک دريچه دائماً باز ارتباط داشته باشد تا اکسيژن موردنياز دستگاه از محيط بيرون از اتاق محل نصب دستگاه تأمين گردد و هم در صورت نشتي احتمالی، گاز در محيط اتاق جمع نشود
 البته يه سری نکته کلی ديگه هم وجود داره که دانستش به انتخاب پکيج ديواری خيلی کمک ميکنه:
اگر مصرف آب گرم مصرفی بالايی داريد بهتر است که از مدل های مخزن دار استفاده کنيد
اگر مساحت مورد استفاده که قراره گرم بشه خيلی زياده بهتره از مدل هاي زمينی پکيج استفاده بشه
نصب پکيج زمينی که از دو نوع سوخت گاز و گازوييل به صورت هم زمان ميتونند استفاده کنند رو معمولا برای ويلاها يا روستاها يا جاهايی که ممکنه گاز مصرفي قطع بشه توصيه می کنيم.
جالبه بدونيد يک سری از پکيج ها سيستمی دارند که بهش ميگن سيستم  ضد يخ زدگی. اين سيستم بيشتر وقتهايی به کار مياد که پکيج رو بيرون از ساختمان نصب کرده باشيد و اين نگرانی رو داشته باشيد که يه وقت پکيج شما يخ بزنه, برای فعال بودن اين سيستم توی پکيج بايد مطمئن شويد برق و گاز دستگاه وصله و فشارش کمتر از يک نيست!

فضای مورد نیاز محل نصب پکیج :
محل نصب دستگاه بايد کليه شرايط مورد نياز دودکش را دارا باشد .
به ازاء هر کيلو وات توان دستگاه به 1 متر مکعب فضا نياز است.
به طور مثال دستگاهی که 24 کيلو وات توان دارد به 24 متر مکعب فضا نياز دارد.
در صورتی که حجم محل نصب دستگاه کمتر از حد مورد نياز دستگاه باشد، بايد فضاي محل نصب دستگاه را به اتاق مجاور و يا فضای آزاد ارتباط داد که می توان بوسيله بريدن بالا و پايين درب اتاق به اندازه 5 سانتيمتر و يا قراردادن هواکش های مشبک در بالا و پايين درب فضای محل نصب دستگاه را به اتاق مجاور به صورت دائماً باز ارتباط داد.
نکته مهم :
در صورتی که فضای محل نصب دستگاه پکیج کمتر از حد مورد نياز دستگاه باشد و نياز بود که فضای محل نصب دستگاه به اتاق مجاور و يا هوای آزاد ارتباط داده شود حتماً بايد نوع ارتباط دائماً باز باشد.
به طور مثال نمی توان از پنجره های قابل باز و بسته شدن و يا فن استفاده نمود، زيرا ممکن است که پنجره بدليلی بسته شود و يا فن خراب شود و اکسيژن اتاق توسط دستگاه مصرف شود و باعث خفگی افرادی که در آن اتاق هستند بشود.

اکسيژن مور د نياز دستگاه پکیج :
علاوه بر اينکه به ازاء هر کيلو وات توان دستگاه به 1 متر مکعب فضا نياز است، فضای اتاق محل نصب دستگاه نيز بايد به محيط هوای آزاد بيرون از اتاق محل نصب دستگاه يک دريچه يا پنجره دائماً باز ارتباط داشته باشد تا اکسيژن مورد نياز دستگاه از محيط بيرون از اتاق محل نصب دستگاه تامين گردد و هم در صورت نشتي احتمالي، گاز در محيط اتاق جمع نشود.
محل هايی که نمی توان دستگاه پکیج را در آنجا نصب نمود :
هرگز نبايد دستگاه دودکش دار را در مکان هايی زير 8 متر مکعب يا فضاهای بسيار کوچک نصب نمود.
هرگز نبايد دستگاه ها را در دستشويی، توالت، حمام ، رختکن، زير زمين و امثال آن نصب نمود.
هرگز نبايد دستگاه ها را در مکان هايی که احتمال خطر آتش سوزی دارند مانند : انبار کاغذ، تينر، رنگ و امثال آن نصب نمود.
هرگز نبايد دستگاه ها را در محل هايی که در آن گاز های اسيدی موجود مي باشد ( مانند بالای ماشين لباسشويی و .......) که باعث خوردگی اجزاء داخلی دستگاه شود نصب نمود.

آشنايی با قطعات پکيج :
 پمپ پکيج عامل جريان آب گرم از رادياتور‌است. در واقع پمپ پکيج آب گرم توليد شده در رادياتور را در لوله‌ها به جريان می اندازد. پمپ پکيج در پکيج‌های ديواری و شوفاژ از قطعات حساس است. در بسياری از پکيج‌ها، مثل شوفاژ، قيمت پمپ پکيج نسبت به قطعات ديگر بالاست. يکی از دلايل گران قيمتی پمپ پکيج می تواند، کم يابی قطعات پمپ پکيج باشد. در هنگام خريداری و نصب پکيج، تست پمپ پکيج و يادگيری تنظيم پمپ پکيج را فراموش نکنيد.
 منبع انبساط پکيج چيست؟
منبع انبساط قطعه ای می باشد که در تمامی پکيج ها وجود دارد. اين قطعه همانطور که در شکل مشاهده مي نمائيد قطعه ای گرد معمولا به شکل بشقاب می باشد.
البته در بعضی از پکيج ها منبع انبساط به صورت مکعب مستطيل يا استوانه هم موجود است.
وظيفه منبع انبساط چيست؟
وظيفه منبع انبساط پکيج ثابت نگه داشتن فشار آب داخل سيستم گرمايش در پکيج می باشد.
همانطور که ميدانيد با بالا رفتن دماي آب حجم آب افزايش مي يابد. با توجه به اينکه فضاي داخل پکيج و لوله کشي ثابت مي باشد پس بالا رفتن دما منجر به بالا رفتن فشار در پکيج می شود.
در صورتي که قطعه ای مانند منبع انبساط در پکيج وجود نداشته باشد افزايش دما منجر به افزايش فشار بيش از حد ميشود و سپس شير اطمينان عمل ميکند.
بدين ترتيب منبع انبساط که در آن بالشتک هوايی وجود دارد افزايش فشار پکيج را جبران ميکند.
سنسور، همانطور که از نامش انتظار می ‌رود قطعه ای است که عهده‌ دار چک و کنترل کردن چيزيی خواهد بود و براساس استانداردی که براي آن تعريف شده، کار خود را اجرايی مي ‌کند. اگر بخواهيم سنسور يا حسگر را به صورت علمی تعريف کنيم، حسگر ها المان های حس کننده اي هستند که کميت های فيزيکی را به کميت های الکتريکی پيوسته يا غير پيوسته تبديل می کنند.

تعمیرات پکیج امری تخصصی بوده و حتی در برخی موارد نیاز به دانش فنی و مهارت بالا در زمینه تعمیرات یک برند خاص می باشد. افراد گاها بدون اطلاعات دقیق از برند پکیج خود اقدام به درخواست تعمیرکار پکیج نموده و خسارات جبران ناپذیری به تجهیزات گرمایشی خود وارد می کنند.
*******************
در سرویسکار بصورت تخصصی نیروهایی برای برندهای متعدد اعزام می گردد. ارسال نزدیکترین تعمیرکار پکیج به محل شما تنها به یک تماس اتفاق می افتد.
تلفن تماس جهت مشاوره و اعزام نیرو:
09128188373
02166652324

*******************
نصب پکیج و رگلاژ کردن پکیج در تمام نقاط تهران توسط نیروهای متخصص سرویسکار برای برند ها مختلف پکیج باعث آرامش خاطر استفاده کنندگان خواهد بود.

خدمات سرویسکار در تمام نقاط تهران :
سرویس پکیج
تعمیر پکیج
پمپ پکیج
منبع انبساط پکیج
برد پکیج
ارور پکیج
NTC پکیج
بار پکیج
مدار مصرفی

 

تعمیرات پکیج در تهران