به پیام سرا خوش آمدید

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو :

نوعی کمپرسور اسکرو جابجایی مثبت است که از مکانیزم روتاری (دورانی) برای متراکم کردن گاز استفاده می‌کند. کمپرسورهای باد اسکرو معمولا در جایی که نیاز به حجم هوای متراکم زیادی باشد و کمپرسورهای پیستونی جوابگوی این نیاز نباشد استفاده می‌شود.
از آنجایی که عمل مکش و دهش در این نوع کمپرسور یک عمل پیوسته‌است، برعکس کمپرسورهای پیستونی جریان دارای موج یا ضربه (Surge) نیست.
با چرخیدن روتورها دندانه‌ها در هم درگیر شده و محفظه ای را بین کمپرسور و روتورها ایجاد می‌کند. این چرخش حلزونی در محفظه باعث می‌شود گاز از طرف ساکشن یا ورودی وارد شود و به سمت فشرده سازی حرکت کند. این محفظه‌ها به دهانه ساکشن متصل هستند و از طریق پورت‌هایی به محفظه‌های بزرگتری متصل می‌شوند آنگاه جریان گاز از دهانه عبور می‌کند.
طراحی کمپرسور اسکرو در برگیرنده مزایای ماشین‌های با جابه جایی مثبت و دوار است که استفاده از این نوع کمپرسور برای رنج گسترده‌ای از کاربری‌ها و فرایندهای گازی مناسب می‌سازد.

کمپرسور اسکرو

انواع کمپرسور اسکرو :

کمپرسور اسکرو دارای دو نوع خشک (oil free)
کمپرسور اسکرو روغنی (oil inject)

کمپرسور اسکرو روغنی :

کمپرسورهای اسکرو روغن به‌طور مداوم و پیوسته برای روانکاری و آب‌بندی به یاتاقان‌ها و ایرندها تزریق می‌شود. این روغن در هنگام خروج، از هوا جداشده، فیلترشده و پس از خنک کاری به سیستم بازگردانده می‌شود. مزیت کمپرسور اسکرو روغنی این است که روغن باعث اصطکاک کمتر می‌شود و درجه حرارت کمپرسور پایین می‌آید.
کمپرسور اسکرو می‌تواند دور بالایی را تحمل کند و کارایی خیلی بیشتری در مقایسه با مدل کمپرسوراسکرو بدون روغن دارد و اکثرا فشار ۸ بار را دارند یعنی فشار هوای خروجی ۸ برابر فشار هوای ورودی است ولی گاهی این نوع کمپرسورها را تا فشار ۱۳ بار نیز می‌رسانند.

کمپرسور اسکرو خشک :

این نوع کمپرسور اسکرو همان‌طور که از نامش پیداست کاملا خشک بوده (oil free) و هیچ روغنی در آن وجود ندارد . این نوع کمپرسور اسکرو به دلیل اینکه فاقد روغن می‌باشد در صنایع دارویی و غذایی کاربرد فراوانی دارد. این مدل از کمپرسورهای اسکرو نمی‌توانند دور بالا را تحمل کند و همچنین توانایی کار در دماهای بالا را ندارد. حداکثر نسبت فشار آ سه بار می‌باشد، یعنی فشار هوای خروجی ۳ برابر فشار هوای ورودی کمپرسور افزایش فشار می‌یابد.
به طور کلی کمپرسور اسکرو اویل فری به نسبت نوع روغنی از حساسیت بالاتری برخوردار است و نیاز به تعمیر و نگهداری دقیق تری دارد

گروه صنعتی اسکروسازان ، بزرگترین مرکز تخصصی تولید و تعمیرات انواع کمپرسورهای باد در سایزها و توان های مختلف میباشد
لطفا جهت اطلاع از قیمتها و مشخصات فنی ، کمپرسورهای پیستونی و اسکرو ، به فروشگاه آنلاین اسکروسازان مراجعه فرمایید .
شماره تلفن : ۴۶۰۷۹۳۵۸ – ۴۶۰۷۹۳۴۹
مدیریت فروش : ۰۹۱۰۲۷۶۲۰۳۵
مدیریت تعمیرات : ۰۹۹۱۲۵۱۰۰۲۵
فروشگاه آنلاین: www.screwsazan.com/shop