به پیام سرا خوش آمدید

تور مکزیک

موقعیت مکزیک:

مکزیک (به اسپانیایی: México)، با نام رسمی ایالات متحد مکزیک کشوری در آمریکای شمالی است. این کشور ۱۲۷ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن مکزیکوسیتی است.زبان اداری و کاربردی در مکزیک زبان اسپانیایی است اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و از سال ۲۰۰۳، تعداد ۶۲ زبان بومی سرخ‌پوستی نیز به عنوان «زبان‌های ملی» ثبت شده و رسمیت یافته‌است. کشور مکزیک بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی‌زبان جهان است و حدود یک‌سوم از کل اسپانیایی‌زبان‌های جهان در مکزیک زندگی می‌کنند.
۷۰ درصد مردم مکزیک از تبار مستیزو (دورگه سفیدپوست و سرخ‌پوست)، ۱۵ درصد سفیدپوست و ۹٫۸ درصد سرخ‌پوست هستند. ۸۲٫۷٪ مردم آن مسیحی کاتولیک و ۷٫۹ درصد پیرو دیگر شاخه‌های مسیحیت هستند.
این کشور از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا و بلیز هم‌مرز است. همچنین اقیانوس آرام، در غرب و جنوب، خلیج مکزیک در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرق آن قرار دارند. این کشور با حدود ۲ میلیون کیلومتر مربع وسعت، ۱۴اُمین کشور وسیع دنیا و ۱۱اُمین کشور پرجمعیت دنیاست مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک و همچنین بزرگرین و پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد. این شهر در دنیا با نام های شهر کاخ ها و شهر امید نیز شناخته می شود. مکزیکوسیتی همچنین پرترافیک ترین شهر دنیا نیز می باشد و از این رو افراد مرفه جهت سهولت در تردد از هلی کوپتر استفاده می کنند.

مشاهده ی تور مکزیک

مکزیک

جغرافیا:

مکزیک کشوری کوهستانی و مرتفع است و تنها قسمتی از آن که مسطح می‌باشد، در شبه جزیره «یوکاتان» واقع شده‌است. از آنجا که ارتفاع این کشور از ۵۰۰ متر بیشتر است. لذادرجه حرارت نسبت به عرض جغرافیایی و ارتفاع زمین، متغیر است. مهمترین ارتفاعات آن عبارتند از کوههای مادرهٔ غربی، مادرهٔ شرقی، مادره جنوبی و همچنین فلات مکزیک . جلگه‌های آن عمدتاً در کناره‌ها واقع شده‌اند. بیابانها نیز قسمتهایی از مکزیک را شامل می‌شوند. بلندترین نقطه آن قله سیتلال تپتل (اوریسابا ) با ۷۰۰، ۵ متر ارتفاع می‌باشد. رود ریوگرانده (۰۳۴، ۳ کیلومتر) نی طویلترین رود آن است.

مکزیک

ادیان و مذاهب:

۷۶٫۵٪مردم مکزیک مسیحی کاتولیک و ۳/۶درصد پروتستان هستند.

اقتصاد:

محصولات صادراتی مکزیک شامل محصولات کارخانه‌ ای، نفت و محصولات نفتی، نقره، میوه، سبزیجات، قهوه و پنبه است. محصولات وارداتی آن نیز شامل ماشین‌ آلات فلزکاری، فلزات تراشکاری شده، ماشین‌ آلات کشاورزی، تجهیزات الکترونیک، قطعات ماشین برای مونتاژ، هواپیما و تجهیزات آن است.

واحد پول:

واحد پول مکزیک ، پزوی نام دارد. همچنین پزوی مکزیک دوازدهمین ارز از نظر داد و ستند در دنیا می باشد.

مکزیک

جاذبه های فرهنگی مکزیک:

رقص ماریاچی:

 رقصی سنتی است و در آن زنان جامه‌های رنگارنگ خود را همراه با ریتم آهنگ‌های شاد ماریاچی در هوا به جلو عقب می چرخانند . در این رقص دو نفره مردها دست خود را پشت کمر خود حلقه می کنند و زنان با حفظ فاصله ای محترمانه، در برابرشان دامن افشانی می کنند.

روز درگذشتگان یا دیا دلوس مورتوس:

در این روز در واقع باور و سنتی است که مکزیکی‌ها آن را از اجداد سرخ‌پوست خود به یادگار نگه داشته اند . بعد از ورود اسپانیایی در قرن شانزدهم به مکزیک، این سنت با باورهای مسیحی آمیخته شد و اکنون در روزهای اول و دوم نوامبر و همزمان با روز گرامیداشت قدیسان کاتولیک برگزار می‌شود . در روز درگذشتگان، مکزیکی‌ها بر مزار عزیزان از دست رفتهٔ خود گرد می آیند و برایشان شمع روشن کرده و گل نثارشان می کنند.

جشن گوئلا گوئتزا:

در این جشن گروه نمایندگان فرهنگی و هنری شهر جوچیتان مکزیک وارد محل برگزاری جشن گوئلا کوئتزا در شهر سان آنتونیو واقع در ایالت آواخکا میشوند . در این جشن نمایندگان شهرها و ایالتهای مختلف مکزیک گردهم می آیند و رقص‌های محلی و سنتی خود را به نمایش می گذارند.

جشن کوئین سیانه را:

این جشنی است که مردم مکزیک به مناسبت رسیدن دخترانشان به سن پانزده سالگی برگزار می کنند. در این جشن پدر و مادر دختر همهٔ دوستان و آشنایانشان را برای شرکت در مراسم دعا در کلیسا و سپس جشنی شاد دعوت می کنند. بعد از بازگشت از کلیسا، از همهٔ مهمانها با ساز و آواز و غذاهای خوشمزهٔ محلی پذیرایی می شود.

وضیعت آب و هوایی:

آب و هوای آن در نواحی مرتفع معتدل کوهستانی و در سایر نواحی گرم و مرطوب و یا خشک است. شمال این کشور خشک و غیر قابل کشت بوده، در حالی که جنوب، مرطوب و گرم است.

مکزیک

مکان های دیدنی مکزیک:

تلاکسکالا | Tlaxcala:

تلاکسکالا هم یک ایالت و هم یک شهر محسوب می شود و قطعا یکی از دلایلی سفر به مکزیک محسوب می گردد. تلاکسکالا جایی خوش آب و هوا و دارای کاخ Gobierno و Basilica در Ocotlán است، که همانند سایر ساختمان ها از سبک معماری نئوکلاسیک تبعیت می کند. این شهر دارای جمعیت بالای دانشجویان و رستوران های خوب و موزه های بی نظیر و فرهنگ زندگی پر جنب و جوش هست. خارج از این شهر شما سبک معماری رنگارنگ مایا و گچکاری های رنگی این سبک را در قسمتی از خرابه های Cacaxtla و یا Xochitecatl که جایگاه هرم های باستانی هستند را می توانید مشاهده کنید.

Taxco:

این شهر در جنوب مکزیک واقع است؛ شهری که ساختمان های سبک نئوکلاسیک آن بر روی تپه ها ساخته شده اند. Taxco به علت معادن زیادی که در آن وجود دارد، معروف بوده و محل خرید نقره جات است. حتی موزه ای از همین محصولات ساخته شده از نقره به نام Casa Borda از دو قرن گذشته در آن نیز وجود دارد. بازدید از کلیسای Santa Prisca که معماری آن به سبک باروک و مربوط به اواخر قرن هجدهم است را هم در این منطقه هرگز از دست ندهید. همینطور که بر روی خیابان های سنگ فرش قدم می زنید سری به دست فروشانی که غذای Pozole می فروشند بزنید، این دست فروشان پنجشنبه ها Pozole ویژه سرو می کنند.

تپوزتلان | Trpoztlan:

با یک ساعت رانندگی به سمت شمال شهر مکزیکو سیتی حرکت کنید به این منطقه خواهید رسید؛ تپوزتلان مقصدی جدید برای مسافران با اماکن باستانی بسیار جذاب است. با کمتر از یک ساعت پیاده روی به بالای کوه می رسید جایی که پر از انرژی مثبت است و اهرام باستانی El Tepozteco در آن قرار دارد. اگر حرکات ورزشی آرامش بخش بلد هستید می توانید با انجام دادن آنها در این منطقه آرامش فوق العاده ای را بدست آورید. اگر هم بلد نیست می توانید با پیاده روی و سکوتی که در این منطقه حکم فرماست بهره ببرید.

کوئیناواکا | Cuernavaca:

یک ساعت که به سمت جنوب شهر مکزیک بروید به این شهر می رسید که مشهور به شهر رایحه بهاری است. این شهر نامش را از هوای ملایم و خوبش می گیرد که این مکان را در تمام فصول ایده آل می سازد. Cuernavaca دارای باغ ها و پارک های عمومی بسیار زیاد و چشمه های آبگرم و رودخانه های طبیعی می باشد. سایت باستان شناسی تئوپانزولک متاثر از سبک آزتک بوده که مربوط به ۷۰۰ سال پیش می شود. از دیگر جاذبه های این شهر کلیسای جامع قرن هفدهم و کاخ Cortes است که مربوط به قرن شانزدهم که با نقاشی های هنرمندانه دیگو ریورا مزین شده است.
این بخش تاریخی امروزه در شهرداری سن خوان در ایالت مکزیک جای گرفته‌است و در حدود ۴۵ کیلومتری شمال خاوری مکزیکو سیتی است.

چلولا | Cholula:

درست بیرون پوئبلا مکان دیگری به نام چلولا وجود دارد. شهری کوچک که جایگاه جاذبه های باستانی بزرگی است. اهرام بزرگی به نام Pirámide Tepanapa که توسط مردم Tlachihualtepetl ساخته شده است. در قرن شانزدهم کلیسای کاتولیک در بالای این اهرام ساخته شده که هنوز هم پا در این منطقه این کلیسا برجاست، نمای داخلی این کلیسا با طلای ۲۴ عیار مزین شده است. این اهرام عظیم الجثه در طول ها قرن ها نادیده گرفته شده و تقریبا غیر قابل تشخیص هستند، که بدست انسان ساخته شده باشند اما شما به تونل هایی در زیر این اهرام دسترسی دارید. در نزدیکی آن موزه کوچک مردم شناسی وجود دارد، که طرز زندگی مردم این شهر را در قرون گذشته به نمایش می گذارد.

مکزیک

تنگه مس:

این تنگه دارای دره های باریک و پلهای معلق است که آن را به مقصد مناسبی برای صخره نوردی و پیاده روی تندیل کرده است. نام این دره نیز از رنگ مسی مایل به سبز آن برگرفته شده است.

سواحل مکزیک:

مکزیک دارای سواحل زیادی با آب های کریستالی است. از ایم میان می توان به سواحل خلیج مکزیک، دریای کارائیب و اقیانوس آرام اشاره کرد.

اهرام مکزیک:

برخلاف باور عموم بزرگترین اهرام جهان نه در مصر بلکه در مکزیک قرار دارد. این اهرام در فیلم های سینمایی زیادی نیز دیده شده است.

 خانه موزه آبی فریدا:

این موزه محل تولد زندگی و مرگ فریدا نقاش پر آوازه مکزیکی است و یکی از مقاصدی است که همواره گردشگران زیادی را به مکزیک جذب می کند.

مکزیک

کنکان در مکزیک:

کنکان (Cancun) شهری است در شرقی ترین نقطه کشور مکزیک. به عبارت دیگر اگر می خواهید اولین اشعه خورشید که هنگام طلوع به مکزیک می تابد را ببینید، کافی است شبی را در کنکان بگذرانید.

این شهر ساحلی در شبه جزیره یوکاتان (Yucatan) واقع در ایالت کینتانا رو (Quintana Roo) قرار دارد. کنکان با داشتن آب و هوای گرمسیری و به لطف اماکن دیدنی، باستانی و تفریحی فراوان، به یکی از مهمترین یکی از مراکز مهم گردشگری در جهان تبدیل شده است.

این شهر همه سال پذیرای خیل گردشگرانی است که از اقصی نقاط جهان به این شهر ساحلی وارد می شوند. کنکان که گفته می شود به معنای «شهر درخشان» است، دارای بیش از 22 کیلومتر ساحل شنی سفید رنگ به شکل 7 انگلیسی است.

گردشگران شیفته آب و هوای معتدل، غروب درخشان، امکان دیدنی بسیار و شب های به یاد ماندنی کنکان هستند. کنکان مرکز شهرستان بنیتو خوارس (Benito Juárez) است؛ شهری که برای گردشگران بین المللی نام آشناست.

در بخش اصلی و جزیره ای این شهر، «منطقه هتل ها» قرار دارد که در آن، هتل های مدرن و مراکز خرید متعددی یافت می شود. کسانی که مایلند در مورد تمدن مایای باستان اطلاعاتی به دست آورند، می توانند در گردش های روزانه خود در کنکان، از چندین مکان باستانی استثنایی دیدن کنند.

سواحل زیبای کنکان مکانی مناسب برای ورزش اسکوبا و غواصی است. گردشگران همچنین می توانند در این شهر زیبا به ورزش هایی همچون گلف، ماهیگیری و تنیس نیز بپردازند.

کنکان همچنین دارای فروشگاه های بسیار، رستوران های متنوع و مکان هایی ویژه برای حمام آفتاب است. در این شهر برای هر بودجه ای، می توان اقامتگاهی یافت: از هتل های مجلل گرفته تا ویلاهای لوکس و اقامتگاه های تفریحی نسبتاً ارزان.

کلیسای جامع متروپولیتن | Catedral Metropolitana:

کلیسای جامع متروپولیتن از قدیمی ترین و بزرگ ترین کلیساهای منطقه و البته قدیمی ترین در آمریکای لاتین است. محل قرار گرفتن بنا در میدان زاکالو و روی زمینی است که روزگاهی معبد آزتک ها بوده است. ساخت بنا در سال ۱۵۲۵ آغاز شد و بیش از ۲۵۰ سال ادامه داشت. سبک نمای آن باروک است و همه آن را با برج های نئوکلاسیک، ستون های بزرگ و پیچ خورده،‌ برج های ناقوس، مجسمه های ایمان و امید و عشق می شناسند. نماینده اعظم کلیسای کاتولیک روم در این محل اقامت دارد.

مکزیک

کیوسک موریسکو | Kiosco Morisco:

کیوسک موریسکو  واقع در محله Santa María la Ribera  از غیر قابل چشم پوشی ترین دیدنی های مکزیکوسیتی است. درباره آن رازهای زیادی گفته می شود و شایعاتی درباره ارتباطش با چینی ها بر سر زبان ها است البته تاثیر فرهنگ مغول در بنای آن دیده می شود. محل قرار گیری آن نیز از بسیار دوست داشتنی است. کیوسک موریسکو یک شاهکار از طراحی دقیق، متنوع و رنگی است که با برگ های سبز و تزئینات مکزیکی اش کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. آثاری از معماری اسلامی در سازه دیده می شود.
درس های مدرن رزمی و کلاس های رقص مادر و کودک به صورت روزانه در آن روز برگزار می شود. به علاوه، در نزدیکی آن کتابخانه Vasconcelos قرار دارد که خودش یکی دیگر از جاذبه های پایتخت کشور مکزیک است.

مکزیک