به پیام سرا خوش آمدید

سقوط هواپیمای اکراینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی فرودگاه امام خمینی، یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف دچار نقص فنی شد و در منطقه پرند سقوط کرد.

اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است ۱۷۰ مسافر داشته است.
رئیس اورژانس کشور در ارتباط زنده با شبکه خبر در خصوص وضع امدادرسانی در پی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: حجم آتش مانع از امداد رسانی نیرو‌های اورژانس به سرنشینان هواپیمای مسافربری اوکراینی است و نیرو‌های آتش نشانی تلاش می‌کنند تا آتش را خاموش کنند.
آقای پیرحسین کولیوند افزود: تیم‌هایی به محل اعزام شدند، ولی شدت آتش آنقدر زیاد است که امکان امدادرسانی را سلب کرده است.
وی ادامه داد: هم اکنون نیرو‌های آتش نشانی در محل مستقر هستند و تلاش می‌کنند تا آتش را خاموش کنند.
آقای کولیوند تأکید کرد: حریق بسیار زیاد است و ۲۲ آمبولانس به محل اعزام شده اند.
وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سرنشینان هواپیما گفت: شمار زیادی از مسافران جان باخته اند و ممکن است بتوانیم تعدادی را نجات دهیم باید ببینیم شرایط حریق چگونه است.

سقوط هواپیما اکراینی


سخنگوی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: تعداد دقیق مسافران پرواز بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی به مقصد کی یف، ۱۷۶ و تعداد خدمه ۹ نفر بوده است.
آقای کاشانی افزود: در بین مسافران، تعدادی از هموطنان ایرانی هم وجود داشته‌اند که در حال استخراج دقیق تعداد این نفرات هستیم.
 توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره هواپیمای سقوط کرده
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.
آقای مجتبی خالدی ادامه داد: اخبار اولیه حاکی است این هواپیما که عازم کیف پایتخت اوکراین بوده است ۱۸۰ مسافر و خدمه داشته است.
آقای خالدی گفت: ۲۲ دستگاه آمبولانس اورژانس و ۲ اتوبوس آمبولانس به محل سقوط هواپیمای اوکراینی اعزام شده است، همچنین تیم‌های عملیات ویژه ستاد اورژانس به محل اعزام و به کلیه مراکز درمانی قم و تهران آماده باش داده شده است.

سقوط هواپیما اکراینی