به پیام سرا خوش آمدید

سنگ دکوراتیو طبیعی و مصنوعی

سنگ دکوراتیو چیست؟

سنگ آنتیک که به عنوان سنگ دکوراتیو نیز شناخته می‌شود از قرار دادن قطعات شکسته سنگ و خرده سنگ کنار هم (ضایعات و باطله‌های سنگ‌های تراورتن) و چسباندن آن‌ها با ملات‌هایی که پایه زرینی دارند تولید می‌شوند و به عبارتی از مجموع و ترکیب باطله‌ها و ضایعات سنگ‌های تزیینی تراورتن با مواد افزاینده مختصر دیگر به‌ دست می‌آیند. ایده پدید آمدن سنگ‌های دکوراتیو از آنجا شکل گرفت که طراحان و آرشیتکت‌ها به‌ منظور هر چه زیباتر کردن فضاها اعم از فضاهای بیرونی و درونی ساختمان‌ها و کف‌پوش‌ها و محوطه‌سازی‌های بیرونی نیاز به سنگ‌هایی با فاکتورهای مورد نظر خویش را احساس می‌کردند به‌علاوه پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه‌های مختلف این نیاز را بیان می‌کرد که سنگ‌هایی با طرح‌های مختلف و فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی با کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد.سنگ آنتیک از تکه های شکسته شده و خرده سنگ  تراورتن و مرمریت ( ضایعات و پرت تولیدات کارخانه های سنگبری)تشکیل میشود  و با ترکیب  و چسباندن ملاتهایی از جنس رزین  طرح های مختلفی را ایجاد میکند . همان طور که گفته شد یکی از روش های ساخت و تولید سنگ آنتیک، استفاده از ضایعات تراورتن است. به منظور این کار باید این ضایعات دارای شرایط و ویژگی هایی باشند.
ابتدا باید درزها و شکافهای سنگ تراورتن مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این باید دارای مقاومت در جهت های متفاوت  را نیز داشته باشند. سطح  صاف وصیقلی سنگ باید به منظور زیبایی و تعیین قیمت سنگ آنتیک  مورد بررسی قرار بگیرد. ویژگی های فنی برش ضایعات سنگ تراورتن نیز باید آنالیز شود.برای بررسی وجود کانی های رسی و همچنین کوارتزی باید بر روی ضایعات بررسی های مرتبط با کانی شناسی به روش اشعه x انجام شود. تاثیر پدیده آلتراسیون بر روی سنگ نیز باید آنالیز شود برای این منظور چند مقطع نازک از ضایعات گرفته می شود. سنگ تراورتن غالبا در محیط های خارج از خانه همچون باغچه ها و در دکوراسیون داخلی خانه به عنوان نمای آشپزخانه های اپن شهرت دارند.

سنگ دکوراتیو

سنگ آنتیک چیست؟

انسان از زمان‌های دور سنگ‌ریزه‌ها را جمع می‌کرد و از آن‌ها ابزار می‌ساخت، او از آن‌ها مهره درست می‌کرد و رنگ می‌زد تا زینت تن او شود. هشت هزار سال قبل از میلاد مردم منطقه‌ای که اکنون فرانسه و اسپانیا نامیده می‌شوند با اجرای رنگ قرمز روی سنگ‌ریزه‌ها، نقطه‌گذاری و خطوط موج‌دار آن‌ها را تزیین می‌کردند.  اولین نمونه‌های شناخته شده کاربرد موزائیک از سنگ‌ریزه‌ها متعلق به قرن هشتم قبل از میلاد و در آسیای صغیر است. در قرن سوم قبل از میلاد یونانی‌ها سنگفرش‌های موزائیکی وسیعی از سنگ‌ریزه‌های تیره رنگ با انتقال تدریجی بسیار ظریف به سمت رنگ روشن ساختند. موزائیک‌های مقدونیه به درجه اوج صنعت خود رسیدند، آن‌ها با ساروج کردن تکه‌های باریکی از سرب خط فاصل تندیس‌ها را طراحی می‌کردند و به آنها استحکام می‌بخشیدند.
در موزائیک‌های قدیمی چینی‌ها آمیخته‌ای از نقش‌های هندسی و نقش‌مایه‌های گل و گیاه بود و اغلب با کاشی‌های سقف طرح‌ریزی می‌شد. در مقابل موزائیک‌های پرتغالی‌ها به‌طور معمول برجسته و انتزاعی بود. سنگ‌فرش‌های موزائیکی اسپانیا بیشتر پالوده شده و با سنگ‌ریزه‌های خاکستری، سفید و ارغوانی انواع طرح‌های هندسی را خلق کرده‌اند. در بعضی از فرهنگ‌ها سنگ علاوه بر جنبه کاربردی و تزئین اهمیت معنوی نیز دارد، در باغ‌های ژاپن، سنگ‌ها بنیاد و روح باغ به‌شمار می‌روند و در باور آنها سنگ پناه‌گاه خیابان است. اغلب سنگ‌های ویژه را در محل وسیعی از شن و ماسه قرار می‌دهند که به زیبایی شیار کشیده شده است تا به اجناس آرامش و تعادل کامل دست دهد. کاهن‌های بودایی زن در مراسم تمرکز روزانه خود در اینکار مشارکت کرده و طرح‌های سنتی را شن‌کشی می‌کنند که در طول قرن‌ها تکامل یافته است. به‌طور کلی از اوایل قرن بیستم پیشرفت‌های عملی به حدی رسید که انسان قادر گشته سنگ‌های آنتیک و مصنوعی را در آزمایشگاه تولید کند هر چند که قیمت و هزینه‌های تولید آن بسیار گران است.

مزیت های سنگ آنتیک طبیعی:

نصب آسان روی زوایای متفاوت دیوار ، دیوارهای قوس دار و منحنی ، ستونهای گرد به خاطر سایز کوچک قطعات و قابلیت برش آسان ، قابلیت نصب در نمای داخلی و خارجی در مدل های شیک و زیبا.
تنوع بسیار زیاد طرح و سنگ
سهولت کار با این نوع سنگ سبب شده است تا همه کس بتوانند به راحتی با آن کار کنند و حتی دکوراسیون منزل خود را بدون نیاز با افراد ماهر، تغییر دهند.
قابلیت کار به صورت ترکیبی  با سایر محصولات دکوراتیو مانند کاغذدیواری ، بلکا ، رنگ ، سرامیک ، شیشه ، آینه ، فلز ، چرم و غیره
سرعت انجام کار بالا
درهم بودن طبیعی رنگها و نقشها در سنگ آنتیک باعث عدم خستگی و ایجاد حس تازگی در هر بار مشاهده آن می شود.
مقاومت در برابر آتش سوزی
جذب صدای محیط در فضای داخلی ساختمان و کم شدن آلودگی صوتی
همچنین میتوان سنگ آنتیک را با سنگهای ارزان قیمت تر که دارای رنگ مشابه هستند، در نمای سختمان به صورت تلفیقی کار کرد که باعث زیباتر شدن نما میشود.
قابلیت اجرا در مدل های سنتی ، کلاسیک ، پست مدرن و دیزاین های خلاقانه و جدید
وقتی مسئله تزئین خانه و دکور کردن دیوارهای داخلی و خارجی به میان می آید خواسته یا ناخواسته اولین انتخابی که خیلی خودنمایی می کنند سنگ های آنتیک و دکوراتیو می باشند. سنگ های تزیینی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که در زبان عامیانه به سنگ های طبیعی، سنگ آنتیک و به سنگ هایی با متریال مصنوعی، آجر دکوراتیو گفته میشود.

کاربرد سنگ آنتیک:

در نمای بیرونی ، ورودی و داخلی ساختمان ، بین کابینت آشپزخانه ، پشت تلویزیون LCD ، روی شومینه ، کف و دیوارپوش راه پله و اتاق خواب ، هال و سالن پذیرایی ، لابی ، پارکینگ ، سرویس بهداشتی و حمام ، ویترین مغازه ها و اماکن تجاری ، تابلو سنگ و دکوراسیون ویلاها و هتل های لوکس بیشترین کاربرد را دارد. در فضا های تمیز و بهداشتی مانند بیمارستان‌ها، خدمات غذایی، محیط‌های تحصیلی، خانه‌های بهداشت و دیگر بخش ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. چسب‌ ها یا ملات‌ های این محصولات الزاماً نباید رنگ‌آمیزی شوند و رنگ‌آمیزی به انتخاب مصرف‌کننده است و سلیقه‌ای می باشد. دقت کنید که این سنگ ها نباید بینش فاصله بیفته پس اگر گوشه سنگ  پلیسه داشت حتما گرفته شود. اکثر سنگ های آنتیک با توجه به تکنولوژی روز نانو ساخته و پرداخته شده اند. این بدین معناست که این نما از هرگونه جذب باکتری یا جلبک به دور بوده و بدون هیچ گونه مشکل قابل استفاده می باشند.

نکات ضروری در نصب و اجرای انواع سنگ آنتیک:

قبل از اجرای بر روی محل مورد نظر ، قطعات سنگ را بر روی زمین چیده و پس از تشکیل طرح مورد نظر عکس آن را بگیرید، در صورت مورد پسند بودن ، نصب آن انجام شود.
از سنگ فرز کوچک و یا دستگاه برش سنگ برای برش استفاده شود.
در زمان بریدن سنگ از عینک جهت محافظت چشمها استفاده نمایید.

طرح های مختلف سنگ آنتیک:

بهتر است بدانید که سنگ های آنتیک با طرح های مختلفی در بازار موجود است که شامل، سنگ های گیوتین یا در اصطلاح قیچی، سنگ های روتوری، سنگ های مالون، سنگ رودخانه ای ، سنگ بادبر، پازل لب پر ، پازل لب صاف ، پازل نامنظم و منظم ، پازل الوان، پازل چرمی ، سنگ آنتیک طرح آجر ، سنگ آنتیک حاشیه ، آنتیک سوپر براش ، آنتیک سه بعدی یا پروفیلی می باشند.

سنگ دکوراتیو مصنوعی پلیمری :
در 25 مدل  10 مدل سه بعدی  رنگ های متنوع

سنگ دکوراتیو طبیعی :
انواع آنتیک  سه بعدی  شنی  پشت توری  سنگ های مرمر
تولید کننده سنگ های معرق ,مصنوعی و CNC , طبیعی برنزی
مورد استفاده: کف انواع ساختمان های , اداری مسکونی تجاری و کف انواع آسانسورها

تولید کننده انواع آینه های دکوراتیو :
با رنگ های: مسی نقره ای برنزی دودی اطلسی طلایی
در طرح های: نیزه ای - الماس- انواع لوزی- شش ضلعی

تولید کننده انواع شیشه های رنگی و ساده :
در 10رنگ و 30مدل
تولید کننده انواع بلوک ٢٠ در٢٠ در7 رنگ و 11مدل

سنگ آنتیک مصنوعی:

گونه ای دیگر از سنگ های آنتیک به صورت مصنوعی تهیه می شوند و جالب این است که این سنگ های محدودیت های سنگ های آنتیک طبیعی را نداشته و لازم نیست از سنگ های با مقاومت پایین تر و تخلخل بیشتر استفاده شود، زیرا سنگ های آنتیک مصنوعی به دلیل اینکه در سایز های مختلف تهیه می شود، نیاز به برش کاری زیاد ندارند. این نوع سنگ ها تخلخل ندارند زیرا در زمان قالب گیری از تجهیزات خاصی استفاده می شود تا مانع ریزش آنها بعد از چسباندن شوند. از این رو می توان سنگ های آنتیک مصنوعی با مقاومت بالا و دوام بیشتر و همچنین تخلخل بسیار کم را تهیه نمود. نکته مهم این است که در این نوع سنگ ها به هیچ عنوان قارچ و باکتری جمع نمی شود، زیرا فضاهای خالی موجود در آنها بسیار کم تر از سنگ های آنتیک طبیعی می باشد.

سنگ دکوراتیو

ثمین استون بزرگترین تولید کننده و واردکننده کالاهای دکوراتیو ثمین استون با هدف تولید سنگ کوراتیو و پلیمری و طبیعی در سال1392 تاسیس گردید .
محصولات تولیدی ثمین با مزایای سبک بودن ، وزن ,آنتی باکتریال ،مقاوم در برابر رطوبت ،مقاوم در برابر حرارت و صوت با قیمت و کیفیت و بسته بندی های مناسب در سراسر کشور تولید و عرضه گردید و میگردد.
موسسه ثمین استون در سال ١٣٩٤ با واردات کاشی بین کابینتی و دکوراتیو داخلی ساختمان گامی دیگر در عرضه کالاهای دکوراتیو و دکوراسیون ساختمان برداشت.
در سال ۱۳۹٥ در تولید انواع شیشه های ساده و رنگی و بلوک های ساده و رنگی و تولید انواع آینه های دکوراتیو ایرانی در دپارتمان تولیدی برخی از محصولات دکوراسیون به خود کفایی رسید.

اولین و بزرگترین وارد کننده و عرضه کننده کاشی های بین کابینتی و دکوراتیو ساختمان با گرید A در ایران 22مدل با تنوع رنگی و بی نظیر ,مقاوم در برابر گرما, ضد خش ,مقاوم در برابر رطوبت , قابلیت شستشو و بدون تغییر رنگ گلس یا همان شیشه های کار شده مقاوم در برابر ضربه ، شستشو وحرارت پشت اجاق میباشد. استیل های کارشده آبکاری شده مقاوم در برابر ضربه،شستشو و حرارت پشت اجاق و ضد زنگ میباشد.
رزین یا همان گل های کار شده در تایل ها مقاوم در برابر ضربه شستشو و حرارت پشت اجاق میباشد.
اندازه هر تایل 30 & 30 و پشت هر تایل توری و سرامیکی میباشد.
مورد استفاده:دکوراسیون داخلی
ثمین هر روز با طرحی نو
شماره های تماس جهت مشاوره و خرید :
021-66342134
021-66342135
021-66342136

همراه :09126334775
اینستاگرام:instagram.com/saminsmg
آدرس : تهران خیابان انقلاب - میدان فردوسی -کوچه گلپرور - ساختمان ثمین
بازدید کنندگان محترم جهت اطلاع از قیمت کالاهای ثمین استون و مشاهده تمام محصولات تولیدی و وارداتی به کانال تلگرام ما مراجعه کنید:
کانال تلگرام : t.me/saminSMG