به پیام سرا خوش آمدید

خارج شدن قطار زاهدان-تهران از ریل

امیری  رئیس، روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور( زاهدان)، گفت: دیزل  یک قطار مسافربری با ۴۰۰ مسافری در مسیر زاهدان به تهران  در محدوده تونل‌های رودماهی شهرستان زاهدان بر اثر سیل از خط  خارج شد.
او در تشریح آخرین جزییات از خروج دیزل قطار مسافر بری در مسیر زاهدان به تهران گفت: این حادثه بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز به علت ریزش سنگ و ورود سیلاب در محل تردد قطار زاهدان - تهران رخ داد.
به علت آبگرفتگی در مسیر حرکت این قطار اجازه حرکت به آن داده نمی شود.
امیری افزود:در حال حاضر این قطار در محدوده تونل‌های منطقه رودماهی متوقف شده است و به دلیل جاری شدن شیل در آن منطقه به قطار اجازه حرکت داده نمی شود.

قطار زاهدان از تهران

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال فقط ۵ نفر از مصدومان سانحه قطار «زاهدان-تهران» در بیمارستان «خاتم الانبیاء»زاهدان بستری هستند.
وی با اشاره به اینکه بر اثر سانحه خارج شدن قطار «زاهدان - تهران» از ریل ۱۵۷ نفر از هم وطنان مصدوم شده بودند، افزود:خوشبختانه تخلیه سریع مصدومان، تریاژ اصولی و توزیع مدیریت شده مجروحان در بیمارستان های زاهدان، مشارکت هوشمندانه مردم و علی الخصوص هموطنان خوب «شورو»، «سرجنگل» و «کورین»، همکاری تمامی مسئولان و کارکنان ذیربط و عملکرد درخشان کارکنان و پزشکان فوریت ها و بیمارستان های شهر زاهدان باعث شد تا هیچگونه تلفاتی در بیمارستان نداشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشک زاهدان گفت: جمع بندی سریع و اعلام به موقع اسامی مصدومان و محل بستری آنان یکی دیگر از اقدامات ارزشمندی بود که در ساعات اولیه بحران با همکاری سرپرستاران بیمارستان ها، مرکز اورژانس ۱۱۵ و روابط عمومی این دانشگاه انجام شد و تا حدود زیادی مانع از سردرگمی خانواده مصدومان حادثه در خارج و داخل استان شد.
وی تعداد مصدومان حادثه قطار که تا این لحظه  در بیمارستان های شهر زاهدان بستری هستند را ۵ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۲ نفر از این عزیزان همچنان در بخش مراقبت های ویژه(ICU) بستری هستند.