به پیام سرا خوش آمدید

آهنگ های شاد بندری همواره دارای سبکی ریتمیک و بسیار جذاب

دانلود آهنگ های شاد بندری از سایت موزیک باز

آهنگ های شاد بندری

  

آهنگ های شاد بندری همواره دارای سبکی کاملاً ریتمیک و بسیار جذاب هستند، سبکی که دارای علاقه مندان پر شماری در جای جای کشور است و جزء محبوب ترین موسیقی های محلی ایران محسوب می شود.

جالب است بدانید با این که آهنگ های شاد بندری متعلق به جنوب کشور و شهر های هرزمزگان، بوشهر و خوزستان هستند، شنیدن آن ها فقط مختص این شهر ها نیست، چرا که جزء رایج ترین موسیقی هایی هستند که در تمام نقاط کشور شنیده می شوند.

آهنگ های شاد بندری دارای ریتمی سر تا سر پر شور و هیجان هستند، از این رو شنیدن آن ها در اکثر مراسمات جشن و پایکوبی به خصوص جشن های عروسی بسیار رایج شده است. به گونه ای که وجود این سبک از موسیقی در جشن ها و مراسمات ایرانی جایگاهی دائمی به خود اختصاص داده است.

این سبک از آهنگ ها که خاستگاه شان به نواحی جنوبی و شهر های بندری کشور باز می گردد، بر گرفته از فرهنگ های زیبا، طبیعت بکر، ذائقه ی دوست داشتنی مردمان این خطه است. در حقیقت زندگی مردم خطه ی جنوب کشور با موسیقی و آهنگ های بندری به شدت در آمیخته است، به طوری که موسیقی پای ثابت تمام مراسم هایشان، از مراسم های عزاداری گرفته تا مراسم های جشن و پایکوبی، است.

جالب است بدانید روایتی در مورد آهنگ های شاد بندری وجود دارد که می گوید، این سبک از موسیقی زمانی که مهاجرانی از آفریقا در مناطق جنوبی زندگی می کردند، ابداع شده است. از این رو اگر موسیقی آفریقایی و بندری را با یک دیگر مقایسه کنید شاهد شباهت های بارزی خواهید شد. به بیانی دیگر آهنگ های بندری دارای ارتباط نزدیکی با سبک آفریقایی هستند و شباهت های فاحشی با یک دیگر دارند.

لازم به ذکر است گوش سپردن به آهنگ های شاد بندری علاوه بر این که در اوقات جشن و پایکوبی می تواند لحظات خاطره انگیز و شادی آوری به ارمغان بیاورد، در هر لحظه و هر دقیقه از گذران زندگی نیز تاثیر بسزایی می گذارد، تاثیری که کاملاً بدیهی و آشکار است. از این رو به شدت توصیه می کنیم آهنگ های سبک بندری را جزء علاقه مندی های دائمی خود قرار دهید، تا اثرات مثبت آن را در روند زندگی خود مشاهده کنید.

گوش سپردن به آهنگ های شاد بندری و تاثیرات ناشی از آن

آهنگ های شاد بندری

به طور کلی طبق تحقیقات و بررسی هایی که پزشکان متخصص پیرامون موسیقی انجام داده اند، موسیقی های ریتمیک شاد و هیجانی، اثراتی دارند که چشم پوشی از آن ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست. تا جایی که گوش سپردن به موسیقی شاد جزء متداول ترین تجویز های مورد استفاده در متد های درمانیِ روان پزشک ها قرار گرفته است.

این موضوع در رابطه با آهنگ های شاد بندری و گوش سپردن به آن ها کاملاً صادق است، فلذا این سبک را می توان به عنوان یکی از ریتمیک ترین و تاثیر گذار ترین سبک های موسیقی بر سلامت روان انسان ها معرفی کرد.

در واقع موسیقی اثرات مستقیمی بر روح و روان انسان می گذارد تا جایی که قادر به بروز حالات مختلفی در افراد می شود، موسیقی بندری نیز از این قائده مستثناء نیست و می تواند اثرات متعددی در انسان پدیدار کند اثراتی که همگی مطلوب و مثبت هستند.

در ادامه به جهت شرح بهتر و ساده تر این موضوع چند مورد از بارز ترین تاثیرات ناشی از گوش سپردن به سبک زیبای موسیقی های بندری را آورده ایم که بی شک دانستن آن ها خالی از حسن نخواهد بود:

  • حس دوست داشتن و دوس داشته شدن از زیبا ترین حس هایی است که با موسیقی های بندری به تصویر کشیده شده و بیش از پیش تشدید می شود. در واقع این سبک، سبکی است که عمدتاً دسته جمعی و گروهی نواخته شده و خواه ناخواه جمع را با خود همراه می کند. همراهی دسته جمعی آن هم با آهنگ های زیبایی چون موسیقی های متعلق به سبک بندری منجر می شود علاوه بر افزایش روحیه، حس زیبای دوست داشتن و دوست داشته شدن به نحو احسن در میان افراد جمع رد و بدل شود و لحظات نابی را به ارمغان آورد‌.
  • اگر احساس افسردگی می کنید و دچار افت روحیه شده اید از آهنگ های شاد به ویژه آهنگ های بندری غافل نشوید. گوش سپردن به این سبک و همراهی با آن به قدری انسان را در خود غرق می کند که منجر می شود از تمام ناراحتی ها تنها حاله ی بی ارزشی باقی بماند که رفته رفته فراموش خواهد شد.

سبک بندری به قدری روان و دلپذیر است که هر شنونده ای را، حتی شنونده هایی که برای اولین بار با این سبک آشنا شده اند، مجذوب خود می کند و منجر به فراموشی تمام ناراحتی ها می شود. لازم به ذکر است این مسئله موضوعی کاملاً ثابت شده و عملی است، فلذا موسیقی درمانی یکی از بهترین راهکار های رفع افسردگی به شمار می رود.

  • جالب است بدانید گوش سپردن به موسیقی های شادی چون آهنگ های بندری می تواند قوه ی خلاقیت انسان را گسترش و قدرت ذهنش را به طور چشمگیری افزایش دهد. محققین تحقیقاتی انجام داده اند که نشان می دهند افرادی که عادت به شنیدن آهنگ ها شاد و ریتمیک دارند، همواره در زندگی و حوزه ی کاری خود خلاق تر و به مراتب موفق تر هستند.
  • اگر شنیدن آهنگ های شاد بندری را جزء عادات روزمره ی خود قرار دهید، باعث می شود هورمونی به سرتونین در مغز ترشح کند و یا ترشح آن نسبت به قبل بیشتر شود‌. ترشح این هورمون منجر به کاهش چشمگیر استرس می شود. به گفته ی کارشناسان متخصص شنیدن آهنگ ها شاد به صورت روزانه حداکثر پس از گذشت دو هفته سبب کاهش پانزده درصدی استرس افراد می گردد‌.
  • گوش دادن به موسیقی های شاد سبب می شود تپش قلب سریع تر شده و فشار خون افراد تنظیم شود. از این رو گفتنیست تاثیر موسیقی شاد فقط به روح و روان انسان اختصاص ندارد و اثرات چشمگیری در سلامت جسم می گذارد.
  • از جالب ترین اتفاقاتی که به دنبال گوش سپردن به سبک های شاد موسیقی پدیدار می شود، تغییر مطلوب خلق و خو است. تا جایی که مستندات نشان می دهند پس از مدتی افراد به مراتب خوش اخلاق تر، صمیمی تر و صبور تر از قبل می شوند و حتی در تحمل اتفاقات سخت و ناگوار نیز واکنش های بهتری نسبت به قبل نشان می دهند.
  • و .‌..

نواختن آهنگ های شاد بندری

آهنگ های شاد بندری

حالا که تا این جا با سبک بندری و مزایای جذاب آن آشنا شدید، بد نیست در مورد روش های نواختن آن و اصطلاحاً ساز های بندری صحبت کنیم.

آهنگ بندری با استفاده از ساز های مختلفی نواخته می شوند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره کرده ایم:

  • ساز های کوبه ای که شامل مواردی چون دهل، کسر، لیوا، دارکوبا، سما، جهله و پی یه می شود.
  • ساز های زهی که عبارتند از عود و چنگ. لازم به ذکر است این ساز ها به آفریقا تعلق دارند.
  • ساز های جفتی و سورنا، ساز های بادی مورد استفاده در نواختن موسیقی بندری هستند.
  • در شهر خوزستان نیز از ساز هایی چون نی انبان، دهل، داربوکا و سنج دمام برای نواختن ریتم بندری استفاده می شود.
  • استان بوشهر با بهره مندی از ساز هایی نظیر لیوا، نی انبان، عود، سنج، دمامو کاسوره و دهل به نواختن آهنگ های شاد بندری می پردازند.

برای دانلود آهنگ های جدید ایرانی از سایت موزیک باز کلیک کنید