به پیام سرا خوش آمدید

جاذبه‌های طبیعی گرجستان را از دست ندهید

گرجستان کشوری بسیار زیبا با طبیعتی بی نظیر است. این کشور با داشتن شهر‌های باتومی که شهری در کرانه دریای سیاه است و همینطور پایتخت گرجستان یعنی تفلیس، مقصد بسیاری از توریستها در فصل‌های بهار و تابستان است. گرجستان کشوری مهم از نظر تاریخی نیز محسوب می‌شود و شامل بناهای تاریخی و آثاری باستانی بسیار دیدنی مثل کلیساهای قدیمی و قلعه‌های باشکوه و باستانی است. تفلیس پایتخت گرجستان شهری پر از دیدنی‌های مختلف تاریخی و مدرن است. در آنجا می‌توان به حمام آب گرم طبیعی رفت و همچنین می‌توان از جشنواره‌های مختلف که در آنجا برگزار می‌شود دیدن کرد. در ادامه می‌خواهیم بهترین جاذبه‌های طبیعی در کشور گرجستان را به شما معرفی کنیم که در تور گرجستان به آنها سر بزنید و از سفر خود لذت ببرید.

پارک ریکه تفلیس :

 به گزارش سفر باتو یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهر تفلیس پارک زیبای ریکه است. این پارک از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس محسوب می‌شود و شامل دیدنی‌های بسیاری است. پارک ریکه در مرکز شهر تفلیس واقع شده و شامل محیطی بزرگ می‌شود. در آنجا می‌توان به پیاده روی و استراحت روی نیمکت‌ها پرداخت و همچنین از تفریحات داخل پارک مثل صخره مصنوعی و زمین بازی برای بچه‌ها بهره برد. رودخانه‌ای هم در این پارک قرار گرفته که می‌توان در آنجا قایق سواری کرد. پل صلح هم چسبیده به این پارک بوده که یکی از دیدنی‌های این شهر است. همچنین آنجا شامل یک سالن تئاتر زیبا می‌شود که دارای کافه و گالری هنری است. از این پارک می‌توان با تله کابین به قلعه ناریکلا هم رفت.

دریاچه باتتی گرجستان :

یکی از نقاط دیدنی در استان کارلی دریاچه باتتی است. این منطقه از زیبا‌ترین نقاط گرجستان در تور گرجستان محسوب می‌شود و در غرب تفلیس قرار دارد. این دریاچه 1313 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و در آنجا مناظر بسیار زیبایی را می‌توانید تماشا کنید. در اطراف این دریاچه درختان زیبا و سرسبز قرار دارند که به این مکان جلوه‌ای بسیار آرامشبخش و رویایی داده‌اند.

پارک متاتسمیندا تفلیس :

از دیگر نقاط دیدنی در شهر تفلیس پارک زیبای متاتسمیندا است این پارک بر روی تپه متاتسمیندا قرار گرفته است و شامل شهر بازی و پارک آبی می‌شود. در آنجا می‌توانید مناظر بسیار زیبای شهر را مشاهده کنید و برای رفتن به آنجا می‌توانید از تله کابین واقع در پارک ریکه استفاده کنید. انواع تفریحات و امکانات مختلف در این پارک وجود دارد و آنجا شامل رستوران و کافه و فروشگاه می‌شود.

کوهستان بوچورنا گرجستان :

کوهستان و دهکده بوچورنا واقع در آخمتا یکی از نقاط مرتقع در گرجستان است که شامل مناطقی بسیار دیدنی و زیبا می‌شود. در فصل تابستان و بهار و زمانی که برف‌های این ناحیه آب می‌شوند می‌توانید در آنجا به کوه نوردی بپردازید و از صومعه‌های آنجا دیدنی کنید. این منطقه 2345 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

دریاچه‌های رنگی آبودلائوری گرجستان :

یکی از نقاط دیدنی گرجستان دریاچه‌های آبودلائوری است که در منطقه خوسورتی واقع شده، آنجا دارای دریاچه‌هایی به رنگ‌های مختلف مانند سبز، آبی و همینطور سفید است. آنجا در میان صخره‌ها و مناطق سرسبز واقع شده است و بسیار دیدنی است. این دریاچه‌ها بسیار شفاف و جالب بوده و برای دیدنشان باید کوه نوردی کنید.

پارک ملی توشتی گرجستان :

از نقاط دیدنی طبیعی و پارک‌های ملی زیبای گرجستان پرک ملی توشتی یکی از بهترین‌ها است. آنجا شامل چشم انداز‌های بسیار عالی بوده و گردشگران مختلف به آنجا سر میزنند. این پارک 796 کیلومتر مربع مساحت دارد و در دامنه کوه‌های قفقاز قرار گرفته است. مردم این ناحیه مردمی دامدار بوده و انواع لبنیات و پنیرهای خوشمزه را می‌توانید در آنجا تهیه کنید. بهترین فصل برای رفتن به این پارک ملی در فصل تابستان است.

آبشار ماخونتستی باتومی :

باتومی از نقاط بسیار پرطرفدار برای علاقه‌مندان به سفر به گرجستان است. آنجا شامل طبیعتی سرسبز و زیبا هم می‌شود. این آبشار در 35 کیلومتری شهر باتومی است و 50 متر ارتفاع دارد. آنجا در میان جنگلی بسیار زیبا قرار گرفته است. طبیعت آنجا بسیار زیبا بوده و می‌توان در آنجا در رستوران‌های مختلف محلی غذاهای خوشمزه میل کرد.در ضمن میتوانید رزرو تور آنتالیا ارزان را از ما بخواهید .

منطقه لاگودخی گرجستان :

این منطقه یک پارک ملی در گرجستان بوده که در شهر لاگودخی قرار گرفته است. آنجا شامل بیش از 24 هزار هکتار وسعت می‌شود و شامل انواع گیاهان و حیوانات مختلف می‌شود. این منطقه حفاظت شده از پرطرفدار ترین جاذبه‌های طبیعی گرجستان است و امکانات مختلفی را برای توریست‌ها دارد.

دریاچه توباوارچخیلی گرجستان :

این دریاچه در منطقه‌ای بسیار دیدنی واقع شده است و دریاچه‌ای کوچک محسوب می‌شود. آنجا شامل جنگل بوده و شامل دیدنی‌های بسیاری مانند رودخانه‌ها و آبشار‌های مختلف می‌شود. آنجا بر روی ارتفاع قرار دارد و مناظر زیبایی را می‌توان از شهر سامگرلو گرجستان مشاهده کرد.

پارک ملی میتیرالا گرجستان :

در 25 کیلومتری شهر باتومی پارک زیبای میتیرالا قرار دارد که شامل طبیعتی بسیار زیبا همراه با جنگل، رودخانه‌های مختلف، کوه‌های دیدنی و همچنین حیوانات مختلف می‌شود. این پارک  امکاناتی مانند تور تفریحی و امکانات اقامتی و رستوران و کافه دارد. مساحت این پارک بیش از 15 هزار هکتار است.