به پیام سرا خوش آمدید

نقاط دیدنی کیش|از دلفیناریوم تا بوستان آهوان کیش

از دلفیناریوم کیش  تا بوستان آهوان کیش  در نقاط دیدنی کیش :

کیش جزیره‌ای در خلیج فارس و از نقاط پرطرفدار گردشگری برای ایرانیان محسوب می‌شود. جزیره کیش بخشی از استان هرمزگان است. برای این که به کیش بروید می‌توانید با استفاده از هواپیما از از طریق دریا و از بندر چارک به آنجا سفر کنید. جزیره کیش در گذشته قیس نامیده میشده است. از گذشته دور و از دوران هخامنشیان این جزیره بخشی از سرزمین ایران محسوب می‌شده است. جزیره کیش در سال 1361 به عنوان منطقه آزاد مشخص شد. کیش شامل مراکز خرید بسیار خوب و تفریحات مختلف آبی و ساحلی است. این جزیره زیبا شامل آب و هوایی گرم و مناسب برای آبتنی است که در فصول بهار و تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در جزیره کیش می‌توانید در هتل‌های بسیار عالی اقامت داشته باشید و هتل‌های کیش بسیار متنوع و دارای کیفیت بالا هستند. رستوران‌های مختلفی هم در جزیره کیش وجود دارند که می‌توان در این رستوران‌ها غذاهای دریایی و همچنین محلی میل نمود. در ادامه به شما نقاط دیدنی جزیره کیش را برای گردشگران معرفی می‌کنیم تا در تور کیش این جاها را از دست ندهید.

دلفیناریوم کیش و باغ پرندگان :

دلفیناریوم کیش یا پارک دلفین‌ها یکی از جاذبه‌های پرطرفدار کیش است که شامل دلفین‌های باهوش و تربیت شده می‌شود و در آنجا می‌توانید نمایش دلفین شو مشاهده کنید که یک نمایش بسیار جذاب و مفرح و مناسب برای خانواده‌ها است. همچنین در آنجا شیر دریایی، گربه ماهی و پنگوئن‌ها را هم می‌توانید مشاهده کنید. در تور کیش کلاسیک شو از برنامه ‌های پر طرفدار این مجموعه است. در محوطه بیرونی این مجموعه می‌توانید در باغ زیبای پرندگان انواع مختلف گونه‌های پرندگان را ملاحظه بفرمایید که شامل طاووس، پلیکان، طوطی و بیش از 50 گونه پرنده مختلف می‌شود.
 

دلفیناریوم کیش

بوستان آهوان کیش :

به گزارش سفر باتو دیگر نقطه طبیعی و دیدنی کیش و از جاذبه‌های این جزیره بوستان آهوان است که دارای محیطی باز و سرسبز است که در آنجا آهوهای زیبا را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین آنجا شامل باغ وحشی پر از حیوانات مختلف می‌شود که شامل گوزن، شیر، شغال، میمون و حیوانات دیگر می‌شود. در آنجا پارک برای بازی بچه‌ها نیز وجود دارد که شامل وسایل بازی می‌شود. مساحت این مجموعه 2 هکتار است.

جزیره هندورابی :

در بیست و هشت کیلومتری کیش، جزیره زیبای هندورابی وجود دارد .که تورهای گردشگری روزانه برای رفتن به آنجا از کیش وجود دارد. آنجا شامل سواحلی صخره‌ای و طبیعتی زیبا همراه با آبهایی شفاف و دیدنی می‌شود. این جزیره شامل روستایی به همین نام هندرابی است و در آنجا می‌توانید بقایای یک قلعه پرتقالی را که مربوط به قرن شانزدهم می‌شود مشاهده کنید. آنجا شامل امکانات تفریحی و رستوران محلی می‌شود و می‌توان در این جزیره به تفریحات آبی پرداخت.

شهر زیر زمینی کاریز کیش:

یکی از نقاط دیدنی و جذاب کیش شهر زیر زمینی کاریز است که در محل قنات‌های کیش ساخته شده است. در گذشته این سلسله قنات‌ها آب ساکنین جزیره را تامین می‌کرده و حتی در آنجا کشتی‌ها پهلو گرفته و آب خریداری می‌کرده‌اند و باعث رونق اقتصادی کیش شده بوده است. امروزه با عدم استفاده از این قنات‌ها آنجا به یک شهر زیر زمینی و مجموعه تفریحی و تجاری تبدیل گشته که شامل دیدنی‌های بسیار می‌شود. معماری این مجموعه معماری سنتی جنوبی بوده و دمای هوا در آنجا به دلیل رطوبت دیوارها چند درجه از بیرون خنک‌تر است. در آنجا می‌توانید از موزه دیرینه شناسی دیدنی کنید که شامل فسیل‌های دیدنی و بسیار جالب از خاک این قنات‌ها می‌شود و همینطور آنجا دارای رستوران، فروشگاه، کافه و همچنین خدمات ماساژ درمانی است.

شهر باستانی حریره:

از دیگر نقاط دیدنی و البته آثار باستانی کیش شهر حریره است که شامل ویرانه ای از یک شهر تاریخی در تور کیش می‌شود. در این مکان که هزار سال پیش شکل گرفته است می‌توان آثاری از خانه‌های قدیمی و بخش‌های مختلف شهر را مشاهده کرد. آنجا شامل دیوار و برج می‌شود و می‌توان بخش‌های مختلف شهر قدیمی را مشاهده کرد که هنوز برجا مانده است.

اسکله تفریحی کیش:

اسکله تفریحی کیش یکی از بهترین نقاط برای سپری کردن غروب است و در نزدیکی این اسکله مراکز خرید و کافه و رستوران نیز قرار دارد. در آنجا می‌توانید قدم بزنید و از آبهای زیبای خلیج فارس دیدنی کنید. طول این اسکله به 437 متر میرسد و شامل انواع تفریحات آبی مثل قایق‌های مختلف و جت اسکی می‌شود. در آنجا می‌توان ماهی گیری کرد و در نزدیکی این اسکله سینما و بولینگ هم هست که می‌توانید از آنها هم بهره ببرید.

مسیر دوچرخه سواری کیش:

جزیره کیش شامل یکی از مسیرهای بسیار خوب برای دوچرخه سواری و همچنین ایستگاه‌های مختلف برای اجاره دوچرخه است. این مسیر دوچرخه سواری 75 کیلومتر طول داشته و دور تا دور جزیره را در بر می‌گیرد. این مسیر از میان طبیعت سرسبز و دیدنی کیش می‌گذرد و در راه می‌توانید مناظر زیبای خلیج فارس را مشاهده کنید. در ایستگاه‌های کرایه می‌توان برای بچه‌ها سه چرخه نیز اجاره کرد و آنجا دارای دوچرخه‌های دو نفره و هم