به پیام سرا خوش آمدید

جاذبه های دیدنی در قاره اروپا از کلیسای نوتردام تا موزه بریتانیا

قاره سرسبز اروپا سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست ؛ این قاره کوچک پر از شگفتی و زیبایی است و نیمی از گردشگران جهان را در خود جای می دهد .بر طبق برخی آمارها، سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان ، به اروپا سفر می کنند و در کشورهای دیدنی آن مهمان می شوند و گفته می شود  این آمار هر ساله رو به  افزایش است .

در ادامه این مطلب سعی شده تا برخی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری اروپا معرفی شود پس با ما همراه باشید :

 کلیسای جامع نوتردام فرانسه :

کلیسای نوتردام در قلب شهر پاریس ، و در فرانسه قرار دارد و احتمالا به خاطر رمان "گوژپشت نوتردام" اثر ویکتور هوگو با آن آشنا شده اید . این بنا یکی از مشهورترین بناهای تاریخی در سراسر جهان است. معماری کلیسای نوتردام تابع سبک گوتیک بوده ، و لویی چهاردهم( پادشاه فرانسه ) در محل همین کلیسا دفن شده است. قیمت تور روسیه ارزان را میتوانید براحتی مشاهده کنید .

 کلیسای جامع نوتردام فرانسه

لویی چهاردهم لقب‌ پادشاه خورشید را داشت، و بیش از هفتاد سال بر این سرزمین حکمرانی نمود.همچنین کلیسای نوتردام پاریس محل تاج‌ گذاری ناپلئون بناپارت نیز هست .

به گزارش سفر باتو کلیسای نوتردام پاریس که برای قرنها جزو مشهورترین کلیساهای دنیا بود ، در پانزدهم آوریل ۲۰۱۹ دچار آتش‌سوزی شدیدی شد و طی آن بخشهای بسیار بزرگی از آن ویران شد. این اتفاق بقدری ناگوار و تلخ بود که مردم این کشور را برای روزها در حزن و اندوه فرو برد و بعد از بسیاری از دولت مردان و دست اندرکان سرمایه گذاریهای متعددی را برای بازسازی آن انجام داده اند .

کلیسای نوتردام شاهکار معماری گوتیک است و از آن به ‌عنوان قلب کلیسای کاتولیک رومی در فرانسه یاد می گردد. این کلیسا تا قبل از آتش سوزی سالانه پذیرای سیزده میلیون گردشگر از سراسر دنیا بود.

تاریخچه کلیسای نوتردام پاریس :

این کلیسا ی باشکوه در جزیره‌ کوچکی به نام ایل دو لا سیته و در کنار رودخانه‌ سن ساخته شده است . ساخت این بنا به دستور  لوئی هفتم و هم‌ زمان با سلطنت وی آغاز شد ( سال ۱۱۶۳ میلادی ) و در سال ۱۳۴۵ نیز به پایان رسید.

او قصد داشت که این کلیسا ، را به نمادی از قدرت سیاسی ، اقتصادی خود تبدیل نماید و در این امر موفق بود. زیرا این کلیسا به سرعت به بنایی بی همتا در فرانسه و همچنین خارج از مرزهای فرانسه تبدیل شد.  شهر پاریس در آن زمان  به قدرتی نو ظهور تبدیل شده بود و معرفی بهتر آن نیاز به ساخت بنایی مذهبی و با شکوه بود . 

گفته می‌شود اولین سنگ بنای این کلیسای با حضور پاپ الکساندر سوم گذاشته شد و بعد از آن ساخت کامل آن دویست سال به طول انجامید. کلیسای جامع نوتردام به خاطر وجود مجسمه‌ های باشکوه و زیبای گوتیک و همچنین شیشه‌ های رنگی پنجره ها ، به شهرت رسید.

این بنا در سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 موزه لوور پاریس فرانسه :

ساختمان موزه لوور پاریس که در ابتدا کاخی بزرگ بوده بسیار باشکوه و منحصر بفرد است.

موزه لوور پاریس  در رزرو تور اروپا هم اکنون پر طرفدارترین موزه در جهان است و سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می نمایند. بر طبق آمار های انجام شده در سال 2015  میلادی این موزه دیدنی ترین موزه دنیا لقب گرفت . و تنها در سال 2015 میلادی بیش از نه میلیون بازدید کننده داشت .

کلیسای ساگرادا فامیلیا  دربارسلون - اسپانیا :

کلیسای ساگرادا فامیلیا (خانواده مقدس) یکی از باشکوه ترین بناهای دیدنی در دنیاست که البته گفته می شود هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است. ساخت این کلیسا از سال 1882 میلادی آغاز شد و بعد از اتمام کار  دارای هجده مناره مخروطی شکل خواهد بود.

گفته میشود ساخت آن در سال  2026 میلادی به اتمام خواهد رسید . جالب است بدانید امروزه و قبل از کامل شده ساخت آن  روزانه هزاران گردشگر از آن بازدید می نمایند .

طراحی و معماری این بنا توسط آنتونیو گائودی (معمار مشهور اسپانیایی ) انجام گرفت و وی پانزده سال پایانی عمر خود را صرف ساخت این بنا نمود.

 کاخ الحمرا گرانادا – اسپانیا :

کاخ الحمرا بنایی بسیار باشکوه و دیدنی است که در گرانادای اسپانیا قرار دارد . معماری این بنا با معماری عرب ها همخوانی دارد و گفته میشود توسط موروها (اعراب شمال افریقا) ساخته شده است   . این بنا شاهکاری هنری قرن سیزدهم  میلادی را به نمایش گذارده و معنای نام آن سرخگون است ، که احتمالا  از رنگ  سرخ آن گرفته شده‌ است.

 موزه بریتانیا لندن – انگلیس :

موزه بریتانیا یکی از دیدنی ترین موزه های جهان است که تاسیس‌ آن به سال 1753 باز می گردد . این موزه اولین موزه ملی در جهان است که دربهای آن برای بازدید عموم گشوده شد و جالب است بدانید در سالن‌ های مطالعه همین موزه نقشه ‌های زیرکانه کارل مارکس برای سرنگونی نظام سرمایه‌داری در دنیا طراحی به وقوع پیوست .