به پیام سرا خوش آمدید

ویزای هنگ کنگ

ویزای هنگ کنگ در لیست ویزاهای پر طرفدار آسیا و جهان قرار دارد. بله درست شنیدید! هنگ کنگ یک منطقه آزاد است و برای ورود به آن، به جای دریافت ویزای چین باید به دنبال اخذ ویزای هنگ کنگ باشید.

چگونه ویزای هنگ کنگ بگیریم؟

هنگ کنگ شهری جزیره‌ای است که در چین قرار دارد، ولی از آنجایی‌که یکی از دو منطقه آزاد این کشور است، سفر به آنجا مستلزم دریافت روادید است.
هنگ کنگ یکی از شهرهای مهم چین و در عین حال جهان به لحاظ فعالیت‌های اقتصادی است. همچنین، جاهای دیدنی هنگ‌کنگ و امکانات تفریحی فراوان در این شهر موجب شده است تا سالانه هزاران گردشگر از سراسر جهان روانه این شهر شوند.
اگر شما نیز قصد سفر به هنگ کنگ را دارید، در آندیاسیر می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تور هنگ کنگ را به شما ارائه دهد.

هنگ کنگ

انواع ویزای هنگ کنگ:
ویزای توریستی هنگ کنگ:

از ویزاهای رایج است و برای افرادی صادر می شود که برای زمان محدودی قصد اقامت موقت و بازدید از هنگ کنگ را دارند.
انواع ویزای توریستی هنگ کنگ
برای اقامت موقت در هنگ کنگ صرفا برای بازدید یا عبور نیازمند اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ هستید. البته توجه داشته باشید که شما با داشتن این ویزا حق تحصیل، کار و غیره را ندارید در غیر این صورت مشمول جریمه و مجازات مربوطه قرار خواهید گرفت. انواع ویزای توریستی هنگ کنگ به صوت زیر هستند:
ویزای یک بار ورود
ویزای دوبار ورود
ویزای چند بار ورود
ویزای ترانزیتی
به عنوان نمونه، ویزای هنگ کنگ دوبار ورود به این معناست که شما در مدت زمان درج شده بر روی ویزا، می توانید حداکثر دو بار به این شهر سفر کنید. در حالت ترانزیتی، فرد با داشتن این ویزا حق عبور از خاک یا آسمان هنگ کنگ را دارد، البته متقاضی ویزا باید بلیط کشور مقصد خود (به غیر از کشورهای مقصد چین و ماکائو) را نیز به همراه داشته باشد.

-ویزای کار:

ویزای کار هنگ کنگ فقط در مواردی صادر می شود که متقاضی ویزای هنگ کنگ از طرف یک شرکت هنگ کنگی مجوز کار دارد و از طرف آن ها برای وی دعوت نامه کاری فرستاده شود.
وضعیت اقتصادی خوب هنگ کنگ سبب شده است که افراد علاقه زیادی به اخذ ویزای کاری داشته باشند. به طور کلی کار و سیستم کارفرما در این منطقه در سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است، دعوت نامه‌های کاری نیز به طور دقیق دریافت شده اند و به طور کلی مسیر برای کار در صورتی فراهم می شود که مهارت کافی وجود داشته باشد. شما باید نظر یک کارفرما را برای کار در هنگ کنگ جلب کنید تا برای شما دعوت نامه تخصصی و ویژه صادر شود. در نظر داشته باشید که اگر شما به عنوان یک فرد عادی برای کار اقدام کرده اید شانس کمی دارید. به طور کلی تخصص در این زمینه بسیار مهم است و افراد باید آگهی استخدام را دنبال نمایند. مشخص است که وضعیت حقوق شما و همینطور سمت کاری بسیار مهم است.

-ویزای سرمایه گذاری در تجارت:

 ویزایی است که با استفاده از آن یک فرد کارآفرین موفق قصد سرمایه گذاری و تزریق تجربه خود به شهر هنگ کنگ را دارد.
ثبت شرکت در هنگ کنگ یک برگ برنده قدرتمند است. موقعیت کسب و کار این منطقه بسیار قوی است و همه چیز برای داشتن یک سیستم اقتصادی بزرگ با مالیات کم ایجاد شده است. اقتصاد هنگ کنگ کمی پیچیده است اما رویکردهای جدید در این زمینه می تواند کمک کننده باشد. وضعیت تجارت و اقتصاد به طور کلی با سود فراوان همراه است و پیشرفت مشخصی دارد. مدارکی که برای ثبت شرکت نیاز است، در ابتدا نام شرکت است که باید به زبان انگلیسی باشد، نیاز به کپی پاسپورت از همه سهامداران است و همینطور نیاز به کپی از پاسپورت مدیرعامل خواهد بود. استاندارد سرمایه ثبت شرکت به ارزش 10 هزار دلار هنگ کنگ است که افراد می توانند در ابتدا با یک دلار آغاز کننده باشند. این منطقه از نظر اقتصادی مقام هفتم در جهان را دارد و تورم کمتر از یک درصد اعلان شده است نرخ بیکاری هنوز در وضعیت 5 درصد دیده می شود. میزان درآمد سرانه هر هنگ کنگی در حدود 29500 دلار ارزیابی شده است. در این منطقه نیازی به عوارض و گمرک برای ورود و خروج کالا وجود ندارد و به طور کلی می تواند یک مسیر سرمایه‌گذاری درست و ایده آل باشد

-ویزای تحصیلی هنگ کنگ:

این ویزا برای آن دسته از افرادی است که قصد تحصیل در هنگ کنگ را دارند.
تعداد زیادی بورسیه تحصیلی و همینطور کمک هزینه تحصیلی در کشور هنگ کنگ دیده می شود. که توسط دولت Hksar برای دانشجویان بین‌المللی طراحی شده است و در موسسات آموزش عالی و همینطور دیگر موسسات دولتی و خصوصی دیده می شود. این بورسیه های تحصیلی تنها برای دانشجویان بین المللی بوده و به طور کلی بر اساس روال‌رقابتی بین همه دانشجویان بدون در نظر گرفتن ملیت آنها و همینطور وضعیت اقامتشان صورت می گیرد. دانشجویان بین المللی برای دریافت بورسیه و همینطور کمک تحصیلی می بایست به دولت کشور هنگ کنگ درخواست خود را اعلام نمایند
راحت ترین روشی که می تواند مهاجرت به هنگ کنگ را فراهم سازد ، تحصیل است، سیستم تحصیل قدرتمند هنگ کنگ سبب شده است که در طول سال افراد زیادی این انتخاب را داشته باشند. تنها دشواری در این زمینه اخذ مدرک زبان انگلیسی است که باز هم در دانشگاه های این بخش دوره های زبان انگلیسی گذاشته شده است. وضعیت تحصیلی در هنگ‌کنگ بی نظیر است، دانشگاه ها از بهترین امکانات برخوردار هستند، اساتید تمامی دروس را بر پایه های عملی پیش می برند، فضای تفریحی قدرتمندی فراهم است و مشخص است که روند تحصیلی می‌تواند در راستای درستی پیش برود حقیقت این است که مهاجرت به هنگ کنگ می تواند شاخص های روتینی داشته باشد و بسیار مهم است که افراد بتوانند در زمینه تحصیلی در این منطقه خوب عمل نمایند. از یاد نبرید که روند مهاجرتی در زمینه تحصیل نیاز به سرمایه بالایی ندارد، دولت در این راستا بسیار به شما کمک می کند و می‌توانید از بورسیه تحصیلی نیز استفاده نمایید

- ویزای اقامت هنگ کنگ:

این ویزا مناسب افرادی است که قصد مهاجرت و اقامت دائم در هنگ کنگ را دارند.

- ویزای آموزشی و تحقیقاتی:

مختص افرادی است که جهت پیشرفت شغل، حرفه یا پروژه کاری خود وارد هنگ کنگ شده تا در یک شرکت یا سازمان هنگ کنگی آموزش ببینند.

- ویزای همسر هنگ کنگی:

برای افرادی است که همسر آن ها شهروند هنگ کنگ باشد.
یکی از روش های دریافت اقامت دائم هنگ کنگ ازدواج با یک فرد از تبعه این منطقه است. شرایط دیگری نیز نیاز است و تنها ازدواج منجر به اقامت دائم نمی شود. در نظر داشته باشید که برای اقدام به اقامت دائم باید حداقل 5 سال از ازدواج شما گذشته باشد و همینطور از نظر بودجه می بایست از پس هزینه های زندگی بر آیید. مشخص است که زن و شوهر باید بودجه کافی برای زندگی داشته باشند، می بایست شناخت کافی نسبت به هم داشته باشند، نیاز است که ازدواج عملکرد درستی داشته باشد و واقعی بودن آن اثبات شود. نیاز است که در صدور ازدواج قبلی مدارک لازم در مورد اثبات طلاق و یا فوت همسر قبلی ارزیابی شود. به محض ورود به خاک هنگ کنگ می بایست ازدواج در قالب رسمی ثبت شود و بسیار مهم است که همه چیز برای یک ازدواج واقعی فراهم شده باشد. در صورتی که افراد صاحب فرزند شده باشند می توانند به سادگی برای اقامت دائم خود تعجیل نمایند.
هنگ کنگ یک شهر پرجمعیت جمهوری خلق چین است، این در حالی است که به عنوان یک منطقه ویژه اداری(SAR) نیز شناخته می شود. این شهر، دارای سیاست ها و الزامات ویزایی مخصوص به خود است. سوال اینجاست، آیا همه کشورهای جهان برای بازدید از هنگ کنگ نیازمند اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ هستند یا خیر؟
دولت هنگ کنگ، 170 کشور جهان را از اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ معاف کرده است. شهروندان این کشورها، می توانند به هنگ کنگ سفر کنند بدون اینکه نیازمند اخذ ویزای هنگ کنگ باشند. در حالت بدون ویزا ، تعداد روزهای مجاز برای بازدید از هنگ کنگ برای هر کشور متفاوت بوده و  بین 7 تا 180 روز تعیین شده است. به عنوان نمونه، مردم کشور انگلستان برای 180 روز و مردم ایالت متحده امریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی به مدت 90 روز می توانند بدون ویزا در هنگ کنگ بمانند. متاسفانه ایران در کنار کشورهایی چون عراق، افغانستان، بنگلادش، ویتنام و غیره در لیست کشورهای بدون ویزای هنگ کنگ قرار ندارد و شهروندان ایرانی مجبور به دریافت ویزای هنک کنگ هستند.

مدارک لازم برای صدور ویزا:

۱) گذرنامه دارای اعتبار
۲) تکمیل فرم درخواست (موجود در وب‌سایت سفارت)
۳) دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید
۴) گواهی تمکن مالی (پرینت کارکرد حساب بانکی)
۵)‌ مدارک دال بر بازگشت به ایران پس از پایان مدت اقامت مانند بلیط هواپیما (رفت و برگشت) و واچر هتل
۶) گواهی اشتغال به کار با جزئیات کامل شامل میزان حقوق دریافتی، سمت شغلی، سابقه کار یا اسناد دیگری مانند جواز کسب.
 

هنگ کنگ

مدت اعتبار ویزا

ویزاهای توریستی هنگ کنگ تا مدت سه ماه از تاریخ صدور دارای اعتبار هستند و پس از هربار ورود گردشگران می‌توانند تا مدت ۱۴ روز در این شهر اقامت کنند.

نکات مهم درباره ویزای هنگ کنگ:

کلیه مدارک ارائه شده باید دارای ترجمه رسمی به انگلیسی یا چینی باشند.
هیچ یک از گردشگران در طول مدت اقامت اجازه کار یا تحصیل در خاک هنگ کنگ را ندارند.
 مسئولیت ارائه اطلاعات نادرست برعهده متقاضی است و مطابق مقررات با وی برخورد خواهد شد.
زمان تحویل مدارک و ویزا روزهای سه شنبه است.
ویزای هنگ کنگ انواع مختلفی دارد که شامل ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای تحصیلی و اقامت می باشد.
ویزای توریستی هنگ کنگ به صورت عادی، فوری و چند بار ورود صادر می شود.
مدت اعتبار ویزاهای توریستی هنگ کنگ تا سه ماه بعد از تاریخ صدور است و با این ویزا بعد از هربار ورود می‌توانید تا ۱۴ روز در این شهر بمانید.
با ویزای گردشگری نمی توانید در مدتی که در هنگ کنگ هستید تحصیل و یا کار کنید.
 در صورت ارائه اطلاعات نادرست مسئولیت آن با خودتان است و طبق قوانین با شما برخورد می شود.
زمان دریافت ویزای هنگ کنگ بین ۳۵ تا ۴۵ روز در نوسان است پس در ارائه مدارک به صورت کامل دقت کنید چون در صورت کامل نبودن مدارک، صدور ویزا با تاخیر روبرو می شود.
بعد از ارسال مدارک برای سفارت، در صورتی که از دریافت ویزا انصراف دهید هیچ پولی به شما برگردانده نمی شود و کل هزینه ویزا را باید پرداخت کنید

هنگ کنگ