به پیام سرا خوش آمدید

ژل و پالپ آلوئه ورا

معرفی آلوورا:

صبر زرد طبی یا آلوئه‌ورا (نام علمی: Aloe vera) یا شَب‌یار، صَبر یا صبر زرد یا شاخ بزی نام گیاهی است از سردهٔ سِگِل‌ها (Aloe) راسته مارچوبه‌ای‌ها (Asparagales)، تیره سریشیان (Asphodelaceae) این گیاه بومی آفریقای شمالی است.
آلوئه‌ورا بی‌ساقه‌است. البته برخی از آن‌ها دارای ساقه‌ای بسیار کوتاه هستند. این گیاه ۶۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر رشد می‌کند و از طریق پاجوش تکثیر می‌شود. برگ‌های آن نیزه‌ای کلفت و گوشتی با لبه‌های دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاکستری می‌باشد. گل‌های آن بر روی سنبله‌ای می‌رویند که گاه تا ۹۰ سانتیمتر درازا دارد. هر کدام از گل‌های آن آویخته‌است و دارای جام لوله‌ای ۲–۳ سانتیمتری می‌باشد. نام‌های دیگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطری، آلوئه‌ورا، صبر، صبر کموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ایلوا، صبارا، آلوئه کوراسائو، آلوئه هندی، آلوئه بارباد، الوا، صباره، برمس، سولع، مقرا، چادروا و صعدنا.
آلوئه ورا، معمولا به عنوان آلوئه شناخته شده است، در انواع مختلفی از آب و هوای گرم و آب و هوای گرم رشد می کند. این میوه در حدود 1 تا 2 پا بلند و گسترده در زمان بلوغ، تولید برگ های گوشتی و گل های زرد رنگی. برگ دارای پوشش مومی است و در نوع خاصی از فتوسنتز قرار دارد که هر دو از تبخیر آب گیاه جلوگیری می کنند. در محیط مناسب، آلوئه با مراقبت بسیار کمی رشد خواهد کرد.این گیاه مناسب اب و هوای نیمه گرمسیری و نیمه خشک که متناسب شمال افریقا، جنوب ایران، و خاورمیانه است. شبیار را از دیرباز در مناطق خشک‌تر گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهان، هم به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می‌کنند.
آلوئه را در خارج از منزل در مناطق جایی که میانگین حداقل دمای بالاتر از 30 تا 35 درجه فارنهایت است. در تابستان این میزان کمتر از 50 تا 60 درجه فارنهایت تحمل می شود و در زمستان دمای آن کمتر از 40 درجه فارنهایت خوب نیست. در داخل ساختمان، می تواند هوای خشک را تحمل کند. آلوئه برای رشد و نمو نیاز به نور خورشید دارد اما می تواند در بعضی مناطق با سایه جزئی سازگار باشد.

آلوورا

خواص و فواید آلوئه ورا برای بدن:

نام گیاه پرخاصیت آلوئه ورا بیشتر برای مباحث زیبایی و سلامتی پوست و مو مطرح می شود در حالی که این گیاه معجره های درمانی بیشماری دارد ، از درمان بواسیر تا رفع مشکلات دهان و دندان که در یک گزارش کامل به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد. آلوئه ورا یا صبر زرد نام دارد که علاوه بر اینکه خاصیت داروئی زیادی دارد.
از ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود داره برای مصارف بهداشتی آرایشی (ژل.کرم .شامپو و...)هم استفاده میشود. آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و سوختگیها- اگزما – تاول– گزیدگی زنبور و نیش حشرات- بریدگی – کوفتگی – آفتاب سوختگی و آکنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرمهای موضعی بلکه در کنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند می باشد.

آلوئه ورا چیست و چه نوع گیاهی است ؟

آلوئه ورا نیز به عنوان آلوئه ورا پزشکی شناخته می شود، در حالی که نام های رایج آن کریستال بیابان، گیاه سوختگی و بزاق فیل است ، متعلق به خانواده گیاهان مکمل در جنس "آلوئه" است. اعتقاد بر این است که این گیاه در سودان و برای بیش از 6000 سال استفاده شده است.فواید و خواص عالی این گیاه توسط بسیاری از تمدن ها، از جمله مصری ها، اسپانیاییها، ایرانیان، یونانیها، ایتالیایی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و سرخپوستان شناخته شده است. این گیاه در آب و هوای گرم و خشک روییده و در هند، آفریقا و دیگر مناطق کشت آن به شدت در حال گسترش است.
گیاه آلوئه ورا اغلب یک گیاه آبدار بدون ریشه یا گاهی اوقات ریشه کوتاه است که در ارتفاع 60-100 سانتی متر (24 تا 39 اینچ) رشد می کند و برگهایی بلند دارد برگ این گیاه ضخیم و گوشتی است و رنگ آن از سبز تا سبزآبی متفاوت است.برخی از ارقام این گیاه دارای قسمتهای سفید در قسمتهای سطحی اطراف ساقه هستند. حاشیه برگها دندانه دندانه است و در تابستان نیز تاب می آورد. این گیاه می تواند به راحتی در داخل و خارج از منزل رشد کند.

موارد استفاده از آلوئه ورا:

آلوئه ورا یک گیاه شاداب با بسیاری از کاربردهای شگفت انگیز است و مزایای آن معمولا با شکستن یک ساقه به منظور استخراج ماده ژل مانند میسر می گردد؛ سپس آن را به طور موضعی به پوست و مو استعمال می کنند.
ژل همچنین، می تواند با سایر مواد طبیعی ترکیب شود تا بخشی از روال سلامت یا زیبایی شما باشد.
پودر آلوئه ورا نیز به انواع لوسیون، اسپری مو، کرم ها، روغن بچه، مکمل های غذایی و محصولات مراقبت از حیوانات اضافه می شود.
تغذیه ی آلوئه ورابرای چندین دهه، طبیعت آرامش بخش آلوئه ورا شناخته شده و احترام توسط افرادی که به طبعیت اعتقاد دارند ،متداول بوده است. گیاه آلوئه ورا دارای ترکیباتی مانند منن، پلی ساکارید، لکتین و آنتراکینون است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است.
18 اسید آمینه دارد که در تعامل با سایر ترکیبات بدن انسان کار می کنند تا مزایای سلامتی زیادی را به ارمغان بیاورد.

با دنبال کردن گروه شمیم آلوئه ورا میتوانید از محصولات این گروه که شامل تولید ژل الوئه ورا ( الوورا) ،تولید پالپ الوئه ورا  ( الوورا) مخصوص نوشیدنی و سایر محصولات آلوئه ورا است بهرمند شوید.جهت خرید ژل و پالپ آلوئه ورا اینجا کلیک کنید.
مزایای بهداشتی و سلامتی مشترک آلوئه ورا در زیر آمده است:

بهبود هضم:
خواص انطباق پذیری آلوئه ورا برای هضم بهتر مناسب است. این تضمین کننده جذب مواد مغذی بهتر بوده و عناصر مضر را از طریق دفع صاف حذف می کند.یک فرآیند هضم سالم به طور مثبت بر افکار و اعمال شما تاثیر می گذارد، بنابراین سلامت را ارتقا می دهد.سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را درمان می کند و یبوست را برطرف می سازد، و از آسیب رساندن به سیستم دستگاه گوارش شما محافظت می کند.
آلوئه ورا ترکیباتی به نام پلی ساکارید دارد که توانایی درمان بسیاری از اختلالات گوارشی و زخم را دارند زخم ها یکی از مهمترین پیامدهای مشکلات گوارشی هستند که به وسیله عصاره این گیاه درمان می شوند. بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که درمان مسائلی مانند بیماری کرون، زخم های گوارشی و سایر اختلالات دستگاه گوارش با آلوئه ورا بهبود یافته است. اگر از زخم معده رنج می برید و عصاره الوئرا را مصرف می کنید، حداقل 3 تا 4 هفته، مطمئنا نتایج مثبت را خواهید دید.
آلوئه ورا برای سرطان:
درمان بیماری های گوارشی با آلوئه ورا
افزایش ایمنی:
نوشیدنی های  ساخته شده با آب آلوئه ورا دارای خواص ضد سم زدایی طبیعی هستند، که به طور موثر سیستم گوارش و سیستم گردش خون را تمیز می کند. همانطور که سطح جذب مواد مغذی تسریع می شود، باعث گردش خون بهتر و همچنین سلامت می شود.هنگامی که خون غنی از اکسیژن است، به طور خودکار مواد مغذی را درون سلول ها به طرز ماهرانه ای فراهم می کند. این سلول های سالم، توانایی بدن شما را در جلوگیری از عفونت هاو تقویت سیستم ایمنی بدن خود تضمین می کنند. این گیاه قابلیت توانایی خنثی سازی باکتری های مضر و خواص جوان کننده در بدن دارد، تا روزانه بدن شما را شاداب و فعال نگه دارد.
مهار رشد سرطانی:
آلوئه ورا حاوی برخی از ماکروفاژهای موثر است که حجم زیادی از اکسید نیتریک تولید می کند که دارای پتانسیل ضد تومور است.در ناودوپاتی، روش های بی شماری برای جلوگیری از سرطان وجود دارد و استفاده از آلوئه ورا ثابت کرده است که یکی از موفق ترین آنها است.بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این خواص ضد تومور و ایمن سازی ناشی از حضور پلی ساکارید در آلوئه ورا است با این حال، برخی از کارشناسان می گویند که در مواردی که به تنهایی استفاده می شود، ممکن است در موارد پیشرفته بسیار موثر نباشد، بنابراین ترکیباتی از گیاهان مانند اسکورولینا، پنجه گربه و درمان هایی مانند ویتامین C داخل وریدی نیز باید شامل شود. همیشه توصیه می شود که هر نوع درمان سرطان را پس از مشاوره با پزشک شروع کنید.
درمان عوارض جانبی رادیوتراپی:
در طول درمان سرطان، پرتودرمانی در اغلب موارد اجتناب ناپذیر است ؛ بیماران مبتلا به سرطان اغلب عوارض ناخوشایند ناشی از پرتودرمانی را تجربه می کنند. استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا به ناحیه تابش یافته باعث می شود که بیمار بلافاصله اثر تسکین دهنده را احساس کند و همچنین فرآیند درمان را بهبود می بخشد. اگر آب شربت آلوئه را در چنین شرایطی بخورید، به شما کمک می کند که در معالجه سوختگی های تابشی موفق باشید.
آلوئه ورا برای فشار خون
درمان سوختگی ها با گیاه آلوئه ورا
مراقبت از پوست با آلوئه ورا:
آلوئه ورا برای درمان بیماری های پوست از زمان های قدیم استفاده شده است ژل داخلی خالص استخراج شده از برگ آلوئه ورا بهترین راه طبیعی برای لایه برداری پوست است و همچنین به کاهش نشانه های بیماری پوستی کمک می کند. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت شخصی، لوازم آرایشی شامل عصاره های آلوئه هستند.در حقیقت، اگر شما در خانه خود گیاه آلوئه ورا بخرید، قسمت کوچکی از برگ را پاره کنید، ژل را برداشته و آن را به شکل خام روی صورت خود قرار دهید این درمان به مراتب بهتر و موثر تر از بسیاری از کرم های گران پوست در بازار است.
اکثر مردم نوشیدن آب آن را ترجیح می دهند، که همچنین سلامت پوست را افزایش می دهد، به عنوان خواص درمان داخلی همچنین در درمان زخم ها، بثورات، آکنه و پسوریازیس کمک می کند.
آلوئه ورا برای لک صورت
لایه برداری پوست با گیاه آلوئه ورا
خواص آلوئه ورا برای پوست های نرمال و طبیعی
افرادی که پوست طبیعی و نرمالی دارند، می توانند بدون هیچ نگرانی از ژل گیاه آلوئه ورا استفاده کنند.برای اینکه پوستتان سالم بماند، هر روز ترکیب زیر را به پوستتان بمالید. این ترکیب، پوست را صاف و نرم نگه می دارد.
یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا با یک قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق مرباخوری پودر پوست پرتقال و مقداری ماست مخلوط کنید.
سپس این مخلوط را به پوست صورت و گردن خود بمالید. فقط مراقب باشید آن را دور چشم هایتان نمالید.
 بعد از 30 دقیقه صورت و گردن تان را با آب بشویید و با حوله ای تمیز به آرامی خشک کنید.
خواص آلوئه ورا برای پوست های چرب
پوست های چرب مستعد زدن جوش هستند و استفاده منظم از ترکیب زیر برای این نوع پوست مفید است.یک بار در هفته از ترکیب زیر برای پاک کردن پوست چرب خود استفاده کنید.
 برگ گیاه آلوئه ورا در آب بجوشانید تا نرم شود. سپس آن را بکوبید تا به شکل خمیری نرم درآید.
چند قطره عسل به این خمیر اضافه کنید و مخلوط نمایید. سپس آن را به پوست صورتتان بمالید.
بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.
خواص گیاه آلوئه ورا برای پوست چرب
خواص آلوئه ورا برای پوست های خشک
پوست های خشک اغلب رطوبت کمی دارند و عوارض خشکی پوست به آسانی قابل مشاهده است.برای مقابله با خشکی پوست، هر شب ترکیب زیر را به صورتتان بمالید.
ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون مخلوط کنید و کمی کره shea (درخت روغن قلم) به آن اضافه کنید. همچینین می توانید به جای این کره، از کرم آماده آن استفاده نمایید.
مواد بالا را به خوبی با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر سفتی درآید. سپس آن را روی صورت و گردن خود بمالید.
حداقل 20 دقیقه این خمیر را روی صورتتان نگه دارید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید تا رطوبت در پوستتان حبس شود.
خواص آلوئه ورا برای پوست های حساس
ترکیب زیر خیلی ملایم است و پوست های حساس را تحریک نمی کند. اما باید قبل از استفاده از آن، کثیفی و آلودگی پوستتان را کاملا پاک کنید.متخصصان پوست می گویند می توان از گیاه آلوئه ورا برای این نوع پوست ها استفاده کرد.
آب خیار و ماست و ژل آلوئه ورا را به خوبی با هم مخلوط کنید تا شکل خمیر شود.
سه قطره گلاب نیز به خمیر بالا اضافه کنید.
مدت 15 دقیقه این خمیر را روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. سپس با آب بشویید.
مراقبت از مو با آلوئه ورا:
آلوئه ورا ثابت کرده است که یک گزینه عالی برای ارتقاء رشد مو به طور طبیعی است ؛ مواد شوینده حاوی این گیاه برای حفظ موهای سالم ضروری هستند. شما می توانید ژل این گیاه را به کل پوست و مو اعمال کنید، تا از ریزش مو خودداری کنید. زیرا آنزیمی است که برای تحریک رشد مو مفید است. شامپو آلوئه ورا باعث بهبود گردش خون و جلوگیری از استرس و فشار روحی می شود. در واقع، دارای خواص ضد التهابی است که به طور موثر درمان آلوپسی آندروژنیک یا طاسی الگوی مردانه را درمان می کند.اگر به طور منظم به عنوان شامپو و تغذیه مناسب استفاده می کنید، مطمئنا از ریزش مو جلوگیری می کنید.
کاهش درد آرتروز با آلوئه ورا :
از علائم ضد التهاب شگفت انگیز آلوئه ورا این است که خیلی فوری روی درد و تورم ناشی از آرتریت کار می کند ؛ عصاره آب آن نیز در آرام سازی تورم و التهاب بسیار مؤثر است که این علائم با آرتریت مرتبط هستند. در واقع، مصرف موضعی، نوشیدن آب آلوئه یا خوردن آلوئه ورا، قرصها یا کپسولهای آن، نتایج مثبتی در درمان درد آرتریت دارند.
آلوئه ورا برای سوختگی
تسکین دردهای آرتروز با آلوئه ورا

آلوورا

سایر مزایای آلوئه ورا عبارتند از:

درد کمر و عضلات را کاهش می دهد.
خواص ضد التهابی آلوئه ورا کمک به بهبود در درد مفصل و عضلانی می نماید.
استفاده از ژل آلوئه ورای موضعی باعث کاهش التهاب مفاصل می شود.
خوردن آلوئه ورا، کپسول های آن و یا نوشیدن آب آن می تواند التهاب را در سراسر بدن کاهش دهد، و به این ترتیب اثبات می شود که خاصیت احیا گری دارد. در برخی مطالعات گزارش شده است افرادی که به طور منظم آب آلوئه ورا مصرف می کنند، حداقل دو هفته بهبود قابل ملاحظه ای در مسائل مربوط به التهاب دارند.
حتی، هنگامی که رژیم غذایی شما کمتر از گوشت قرمز، شکر، شیر، غذاهای سرخ شده و آرد سفید، انرژی دریافت میدارد.
زخم ها را درمان می کند.
از آنجایی که آلوئه ورا هزاران سال پیش کشف شد، به عنوان یک شفا دهنده طبیعی در نظر گرفته شده است.
اگر در خارج و روی پوست استفاده می شود، بهترین گزینه برای پوشیدن زخم است.
در حقیقت، در بسیاری از موارد، دیده می شود که آلوئه ورا مانند جادو، حتی در موارد جدی ترین موارد جراحی اورژانس، کار می کند.
 آب زخم را با کشیدن جریان خون به زخم، به طوری که روند بهبود زخم را افزایش می دهد می کشد.
در بسیاری از مطالعات، اثبات شده است که آلوئه ورا به طور موثری قربانیان سوختگی درجه سوم را درمان می کند و بهبود سوختگی پوست را تسریع می کند.
همچنین مشاهده شده است که مقدار زیادی از ژل آلوئه ورا می تواند زخم های ناشی از تیراندازی و آسیب های بافتی را درمان کند.
خواص آلوئه ورا برای موی سر
درمان بسیاری از بیماری ها با گیاه جادویی آلوئه ورا
درمان برخی بیماری ها با آلوئه ورا

درمان مشکلات قاعدگی با  آلوئه ورا:
عصاره آلوئه ورا نشان داده شده است که محرک عالی رحم است و خوردن آلوئه ورا یا نوشیدن آب آن بسیار در طول قاعدگی دردناک، مفید است.
آلوئه ورا تهوع را کاهش می دهد:
تهوع می تواند به خاطر بسیاری از دلایل، از جمله مصرف مواد غذایی آلوده، داشتن ویروس یا آنفولانزا یا حتی به علت درمان شیمی درمانی رخ دهد.
اغلب، احساس تهوع ناشی از اختلالات در معده یا دستگاه گوارش است.
آب آلوئه ورا برای معده مریض عالی است و موجب احساس آرامش در سراسر بدن می شود.
درمان دردهای قاعدگی زنان با گیاه آلوئه ورا
 آلوئه ورا از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند:
ژل آلوئه ورا غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین B12، B1، B2، B6 و ویتامین A، E، C، نیاسین و اسید فولیک است.
این ویتامین ها برای عملکرد مناسب بدن انسان مورد نیاز است.
بنابراین، سیستم دفاعی بدن به طور منظم،به خوردن کپسول های آلوئه ورا یا نوشیدن آب مشغول می شود.
آلوئه ورا سطح قند خون را کاهش می دهد؛
خوردن قرصهای آلوئه ورا بر کاهش میزان قند خون اثر مثبت دارد. نتایج مطالعه بر روی اثرات آلوئه ورا بر روی مدل موش های دیابتی نشان می دهد که در درمان دیابت نیز مفید است.
 آلوئه ورا ریفلکس اسیدی را آرام میکند:
ریفلکس اسید اغلب به عنوان یک بیماری نامناسب شناخته می شود، در حالی که در واقع فقط یک علامت است که شامل سوزش سر دل و ناراحتی است. در ابتدا شما می توانید از مصرف طبیعی آب آلوئه ورا لذت ببرید، که معمولا به طور موثری کار می کند و عملکرد مناسب را آغاز می کند.
با این حال، باید سعی کنید از خوردن غذاهای سرخ شده و فرآوری شده برای جلوگیری از این مشکل اجتناب کنید.
کاهش کلسترول با  آلوئه ورا:
ژل آلوئه ورا، هنگامی که به صورت خوراکی استفاده می شود، به طور خودکار کیفیت خون را بهبود می بخشد و بنابراین کمک می کند تا دوباره متعادل سازی اجزای دیگر در آن مانند کلسترول و گلوکز جریان یابد. این به طور موثر باعث کاهش کلسترول و کل محتوای تری گلیسیرید می شود.
 بهبود عملکرد قلبی عروقی با  آلوئه ورا:
عصاره آلوئه ورا تسریع در عرضه خون می کند و همزمان آن را تصفیه می کند.
این خون تحرک اکسیژن را به اندامهای بدن تسریع می کند، و در نتیجه عملکرد آنها را تا حداکثر افزایش می دهد.
تصفیه خون با گیاه آلوئه ورا
درمان بیماریهای بیماری های دندان و لثه با  آوئه ورا:
بیماری های دندان و لثه نیز می توانند توسط آلوئه ورا درمان شوند. شما می توانید این درمان طبیعی را در خانه امتحان کنید.
بعضی از پودرهای آلوئه ورا را بر روی مسواک خود قرار دهید، سپس به طور معمول دندانهای خود را بشویید.
پودر آلوئه ورا، سموم شما را تسکین می دهد و هر گونه عفونت و کبودی را درمان می کند. آب آلوئه ورا همچنین می تواند در حفظ لثه ها کمک کند.
فقط مقداری آب برای قرقره کردن نزدیک خود قراردهید . همچنین سعی کنید میزان مصرف ویتامین D خود را افزایش دهید.
هر دو این اقدامات به اندازه کافی برای به دست آوردن لثه های سالم در عرض چند ماه کافی است.
نگهداری یک لایه نازک از ژل آلوئه ورا می تواند به عنوان نگهدارنده مواد غذایی طبیعی عمل کند.
در یک آزمایش، نگهدارنده آلوئه می تواند انگور را برای بیش از 35 روز نگه دارد.بسیاری از دانشمندان می گویند که این مزیت آلوئه ورا می تواند ابعاد جدیدی را برای مقررات ایمنی مواد غذایی در سراسر جهان به ارمغان بیاورد.
آزمایش های بیشتر نشان داد که غوطه ور کردن میوه ها و سبزیجات در ژل آلوئه ورا به طور موثر از بین بردن E.coli، حفظ طراوت، و همچنین عمر مفید خود را گسترش داد. FDA نیز آن را به عنوان یک عامل نگهدارنده مواد غذایی طبیعی تایید کرده است.تقویت اکسیژن رسانی از طریق خون و مزایای CO2 (دی اکسید کربن) به اندامهای حیاتی را موجب می شود. در برخی مطالعات، گزارش شده است که آلوئه ورا به اکسیژن رسانی خون کمک می کند.
درمان بیماری های دهان و لثه با آلوئه ورا
خاصیت ضد پیری آلوئه ورا:
آلوئه ورا جزء اصلی بسیاری از محصولات پوستی است که به حفظ جوانی پوست کمک می کند.
حمایت مضائف آلوئه ورا در هر کرم پوستی باعث افزایش عملکرد آن به عنوان یک نگهدارنده سلولی چروک بوده و پوست جوان می شود.
خواص ضد پیری بر روی پوست اثر می گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروک و روشن نگه می دارد.
خواص آلوئه آن را به سرعت در لایه های مختلف پوست، حتی به عضلات سطح بدن نفوذ می دهد.
خواص آلوئه ورا در درمان فشار خون :
تحقیقات اخیر ثابت کرده است که مصرف مداوم آلوئه ورا می تواند با الیاف سلولزی همراه و مخلوط شود و باعث پالایش و تصفیه خون شود و فشار خون را تنظیم و متعادل نماید.
خواص آلوئه ورا در درمان بیماری کلیه و دفع سنگ کلیه:
خوردن آلوئه ورا می تواند سنگ کلیه را دفع نماید یا اندازه سنگ را کوچکتر نماید. مصرف مداوم آلوئه ورا از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می نماید و از بافت های آن مراقبت نماید
خواص آلوئه ورا در درمان بیماری ایدز:
تحقیقات اخیر نشان داده است که مانوز استیله به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی، دارای خواص درمانی ضد ویروس ایدز می باشد. مانوز استیله خود ویروس را مورد حمله قرار می دهد اما نکته مهم تر این است که میزان تأثیر AZT را (یک داروی مؤثر در درمان عفونت ویروس HIV ) نا حد زیادی افزایش می دهد. حال چنانچه این ترکیب دارویی یا آلوئه ورا مصرف شود می تواند میزان AZT مورد استفاده برای HIV را تا 90 درصد تقلیل دهد که این امر از هزینه ها و عوارض جانبی AZT تا حد زیادی می کاهد. برای درمان HIV به مصرف روزانه 800 الی 1600 میلی گرم مانوزاستیله نیاز می باشد، این میزان از ماده مزبور برابر با نیم تا یک لیتر عصاره آلوئه ورا می باشد. هر چند میزان مانوراستیله می تواند در فرآورده های مختلف متفاوت باشد.
خواص آلوئه ورا در درمان سینوزیت و آسم:
بخور گیاه آلوئه ورا تسکین دهنده در د سینوزیت می باشد و همچنین استنشاق بخار آبی که برگ آلوئه ورا در آن ریخته شده باشد برای شخص مبتلا به آسم مفید خواهد بود.
آلوئه ورا در درمان بیماری های مری:
مصرف ژل آلوئه ورا از برگشت اسید معده به مری جلوگیری می :ند. در این بیماری برگشت محتویات اسیدی معده به مری سبب آسیب زدن به مخاط مری و ایجاد علائمی همچون سوزش سردل، سرفه های خشک، خونریزی و زخم مری می شود
آلوئه ورا در درمان بواسیر:
آنتراکوئین موجود در ژل آلوئه ورا به عنوان تسهیل کننده دفع مدفوع شناخته شده است که در افراد مبتلا به بواسیر بسیار مفید می باشد. (از زمان های قدیم نیز برای درمان این بیماری طبیبان از آلوئه ورا استفاده می کردند.
آلوئه ورا در درمان پسوزیاریس:
تحقیقات ثابت نموده که ژل آلوئه ورا این بیماری را درمان می نماید.
آلوئه ورا در درمان درد گوش و چشم:
چکانیدن سه قطره از شیرابه گیاه آلوئه ورا موجب تسکین فوری درد گوش می شود و برای تسکین درد چشم شیرابه آلوئه ورا را با کمی آب مخلوط کرده و در چشم بریزید. اینکار ضمن تسکین درد چشم می تواند نیروی چشم را تقویت کند.
آلوئه ورا در درمان و جلوگیری از درد و تورم:
در واقع اسید سالیسیلیک که در آلوئه ورا وجود دارد با مهار تولید پروستاگلاندین به عنوان یک مسکن عمل می کند و اثرات ضد التهابی، ضد کوفتگی، ضد کشیدگی ماهیچه ها، رباط ها، تاندون ها، واریس و آرتریت، نیز کاملاً اثر بخش است. ژل آلوئه ورا حاوی مقدار زیادی گلیکوپروتئین است که از تورم و درد جلوگیری می کند. همچنین آنزیم کربوکسی پپتیدازی که در آلوئه ورا وجود دارد عامل ایجاد کننده درد التهاب حاد موسوم به برادی کینین را غیرفعال می کند و ناحیخ درد به خصوص درد مفاصل را التیام می دهد.
آلوئه ورا در درمان کبد:
مصرف آلوئه ورا گرفتگی کبدی را برطرف و عملکرد آن را بهبود می بخشد و محرک ترشح صفرا است.
آلوئه ورا در درمان پوکی استخوان:
آلوئه ورا حاوی ارخی مواد معدنی از جمله برن می باشد. این عنصر می تواند کمبود کلسیم را در بدن به حداقل برساند. جذب آن را تسریع نماید و همچنین آن را در تمام بدن پخش کند. از این رو مصرف آلوئه ورا در پیشگیری و درمان پوکی استخوان می توان مفید باشد.
 آلوئه ورا در افزایش قوای جنسی:
خوردن ژل آلوئه ورا قوای جنسی را تقویت می کند و اسپرم سازی را افزایش می دهد. همچنین در درمان بیماری سوزاک مؤثر است.
آلوئه ورا در درمان زخم ها و جراحت ها و سوختگی:
ژل این گیاه دارای آنزیم های گلوکوماناز، آرابینانز، گالاکتاز است که در درمان سوختگی و جراحات بسیار مناسب است. این ماده روند درمان بسیاری از جراحات پوستی از جمله زخم ها، بریدگی ها، پارگی ، خراش ها و سوختگی های معمولی و سوختگی با اشعه های مضر، سوزش ها، گزیدگی های سمی را تسکین و التیام می بخشد.
 آلوئه ورا برای پوست
آلوئه ورا در دفع سموم بدن:
مصرف خوراکی آلوئه ورا مواد زائد را از قسمت های مختلف بدن جذب کرده و دفع می نماید که این عمل باعث پاک سازی خون از اثرات جانبی داروهای شیمیایی، سیگار، سموم باقی مانده کشاورزی بر روی میوه ها و آلودگی هوا می شود.
 آلوئه ورا در بالا بردن قدرت ایمنی بدن:
مصرف ژل آلوئه ورا به صورت خوراکی قدرت ایمنی بدن را بالا برده و کمک می کند که سموم در بدن تجمع نکند و همچنین به سلول های بدن حیات می بخشد و سبب نرمال شدن متابولیسم بدن می شود.
آلوئه ورا در افزایش انرژی بدن:
مصرف خوراکی مداوم ژل آلوئه ورا سبب تنظیم دستگاه گوارش و هضم هرچه بهتر غذا می شود که از این رو احساس تندرستی و سلامتی می دهد و به علاوه سطح انرژی بدن افزایش می یابد و ژل آلوئه ورا 4 بار سریع تر از آب در بدن نفوذ می کند و به فیزیولوژی بدن آسیب نمی رساند بلکه آن را متعادل نموده و بهبود می بخشد.
آلوئه ورا هضم غذا را آسان تر می کند
آلوئه ورا در درمان پارکینسون:
طبق تحقیقات به عمل آمده دانشمندان و پژوهشگران گیاه آلوئه ورا در درمان بیماری پارکینسون یا (باد لقوه) مؤثر است و علاوه بر آن سبب تحریک و افزایش ماهیچه ها می شود.
آلوئه ورا در ترک اعتیاد:
مصرف خوراکی ژل آلوئه ورا به دلیل داشتن مقداری اسید سالیسیلیک وجود دارد. مثل مسکن عمل می کند و همچنین سموم بدن را دفع می کند و خود را پاک سازی می کند و افسردگی های بعد از ترک اعتیاد را کاهش می دهد.
درمان بیماری های روده:
گیاه آلوئه ورا حداقل دارای 3 اسید چرب با خاصیت ضد التهابی می باشد که برای معده، روده کوچک و روده بزرگ مفید هستند مصرف آلوئه ورا به صورت مرتب اثرات شفابخش طولانی مدت و مثبتی به همراه داشته و سیستم گوارشی را پالایش نموده و بهبود بیماری های روده را تسریع می نماید. آنترالوئین موجود در ژله آلوئه ورا به عنوان مسهل مؤثر عمل می کند.
آلوئه ورا در درمان استرس:
اظهار نظر دانشمند روسی برگمن آلوئه ورا قادر است سلول ها را احیاء و حیات بخشد آلوئه ورا می تواند خواص تنظیم کننده و کنترل کننده روی بدن داشته باشد و به سیستم بدن کمک کند تا در لحظات و موقعیت های بحرانی و استرس زا تعادل خود را حفظ نماید و در همین هنگام که تنظیم و کنترل سیستم ایمنی بدن را به عهده دارد به درمان بخشی دیگر از بدن که بیمار است بپردازد. این عمل گیاه یا دارو Adaptojenic در زمان نیاز در آن بخش از بدن که فعالیتش کارساز و مورد نیاز باشد انجام خواهد پذیرفت و اگر مورد نیاز نباشد ظاهراً بدون فعالیت باقی می ماند، اگر چه در این هنگام نیز به آهستگی و به تدریج سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

مضرات احتمالی آلوئه ورا:

 ژل آلوئه ورا در درمان زخمهای عمیق موثر نیست و شیره آن می تواند سبب گرفتگی یا اسهال روده ای شدید گردد.
ژل آلوئه ورا برای استعمال خارجی، ماده بی خطری است اما در موارد نادری ممکن است سبب واکنشهای آلرژیک گردد.
زنان شیرده یا باردار نباید از این ماده استفاده کنند زیرا ممکن است سبب انقباضهای رحمی گردیده و سقط جنین را تحریک کند .
مصرف طولانی مدت این ماده سبب وابستگی به آن می شود یا تعادل الکترولیتی را مختل می سازد . کودکان زیر 12 سال نبایستی از این گیاه مصرف کنند.
تداخلهای احتمالی:مصرف طولانی و مزمن شیره آلوئه می تواند سبب کمبود پتاسیم گردد.
این ماده ممکن است سبب تشدید اولسرها، بواسیر، التهاب دیورتیکول، کولیت یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) گردد.عوارض
مزایای سلامت نوشیدن آب آلوئه ورا چیست؟
در اینجا نه دلیل برای نوشیدن آب آلوئه ورا، بدون رنگ و افزودنی های آنتراکینون آورده شده است.
1. قلیایی:
 بدن با pH اسیدی بستر پرورش برای بیماری است.این فضایی است که بیماری در آن رشد می کند.به قلیایی نگه داشتن بدن خود با خوردن و نوشیدن غذاهای قلیایی و نوشیدنیهایی مانند آب آلوئه ورا کمک کنید.گیاه آلوئه ورا یک گونه گیاهی شاداب از جنس آلوئه است.این گیاه به طور گسترده ای در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و برای قرن ها به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.آب آلوئه ورا یک مایع غلیظ و ضخیم است که از گوشت برگ گیاه آلوئه ورا ساخته شده است. معمولا برای درمان آفتاب سوختگی موثر شناخته شده است.اما نوشیدن این اکسیر سالم یا آب آن به شما این امکان را می دهد تعدادی از مزایای دیگر این گیاه را تجربه کنید.
دیگر مواد غذایی هوشمند قلیایی عبارتند از:
 سبزیجات
ریشه سبزیجات
مرکباتآجیل و دانه ها
سرکه سیب
سرکه ی نارگیل
 خطرات آلوئه ورا
خواص و فواید جادویی آلوئه ورا را بشناسید
2. هیدراتاسیون:
 گیاه آلوئه بسیار متراکم است، بنابراین روش ایده آل برای جلوگیری یا درمان کم آبی است. آبرسانی آلوئه ورا کمک می کند تا بدن خود را با استفاده از سم زدایی از طریق ارائه راهکار برای شما به پاکسازی کردن و خروج ناخالصی ایمن کنید.این آب همچنین یک پانچ شاداب از مواد مغذی را فراهم می کند، که خروجی ارگانهای بدن شما را بهینه می کند.شادابی پس از ورزش سنگین همچنین از طریق مصرف مایعات اضافی، حال خوب شما را احیاء می کند. بدن شما نیاز به مایعات بیشتری دارد تا خود را از خستگی تمرینات برحذر کند.بعد از تمرین سخت بعدی، آب آلوئه ورا را به جای آب نارگیل امتحان کنید.
3. عملکرد کبد:
هنگامی که به سم زدایی میپردازید، عملکرد کبدی سالم کلیدی است.آب آلوئه ورا یک راه عالی برای حفظ کبد سلامت است.به همیندلیل است که کبد زمانی که بدن به اندازه کافی تغذیه و هیدراته شده است، بهتر عمل می کند.آب آلوئه ورا برای کبد ایده آل است، زیرا آن را آبرسانی و غنی از مواد مغذی می کند.
4. برای یبوست:
نوشیدن آب آلوئه ورا کمک می کند تا میزان آب در روده خود را افزایش دهید.تحقیقات نشان می دهد که رابطه بین افزایش محتوای روده و تحریک پریتالیست، که به شما کمک می کند طبق معمول مدفوع را تحمل کنید.اگر شما یبوست دارید یا مشکلی با یبوست مکرر دارید، با نوشیدن آب آلوئه ورا را به روال روزانه خود باز خواهید گشت. آلوئه ورا همچنین به عادی سازی باکتری سالم در روده کمک می کند، حفظ املاح در روده سالم شما متعادل میشود.
5. داشتن پوست روشن:
نوشیدن آب آلوئه ورا ممکن است به کاهش میزان و ظهور آکنه کمک کند.همچنین ممکن است باعث کاهش موارد سخت پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت شود.آلوئه ورا یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که ممکن است برای محافظت از پوست شما مفید باشد.ترکیبات مهم در آلوئه ورا همچنین نشان داده شده است که خنثی کردن اثرات اشعه ماوراء بنفش (UV)، ترمیم پوست خود از آسیب های موجود در UV، و کمک به جلوگیری از خطوط و چین و چروک های زیبا از کارهای این گیاه است.
6. تقویت تغذیه ای:
آب آلوئه ورا با مواد مغذی غنی است.نوشیدن آن، یک راه عالی برای اطمینان از عدم کمبود آن ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند ویتامین B، C، E و اسید فولیک است.
همچنین شامل مقادیر کمتری از:
کلسیم
فلز مس
کروم
سدیم
سلنیوم
 منیزیم
پتاسیم
 منگنز
 فلز روی
Aloe vera یکی از بهترین منابع گیاهی ویتامین B-12 است. این خبر خوبی برای گیاهخواران و وگان ها است.
7. درمان فوری سوزش سر دل:
نوشیدن آب آلوئه ورا ممکن است هنگام حمله سوزش سر دل به شما کمک کند.
 ترکیبات موجود در آب آلوئه ورا کمک به کنترل ترشح اسید در معده شما می شوند.
اثرات حتی نشان داده است که برای مبارزه با زخم معده و جلوگیری از بزرگ شدن آنها راهکار بسیار مناسب نوشیدن آب آلوئه ورا می باشد.
8. مزایای گوارشی
9. لوازم آرایشی

نگه داشتن آب آلوئه ورا در دسترس نیز می تواند برای تعدادی از نیازهای زیبایی و سلامتی مفید باشد.
سعی کنید از آن برای موارد زیر استفاده کنید.
پرایمر آرایش (قبل از فون)
آرایش پاک کن
سوزش آفتاب سوختگی
مرطوب کننده سبک وزن
 درمان برای پوست خشک (در چند قطره روغن نعناع مخلوط شده)
از سوی دیگر، آب آلوئه ورا غیر تصفیه نشده و غیر آلی می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد، از جمله:
اسهال
گرفتگی
آدنوم های کولون (تومورهای خوش خیم)
سرطان کولون پس از استفاده طولانی مدت (نادر)
اسهال می تواند منجر به درد شدید، کم آبی و عدم تعادل شود.
محققان نتیجه گرفته اند که عوارض جانبی ناشی از نوشیدنی آب آلوئه ورا ناشی از حضور آنتراکینون که به عنوان ملین است.
اگرچه آنتراکینون یک ترکیب ارگانیک است که به طور طبیعی در برگ گیاه آلوئه ورا یافت می شود، سمی است و باید از بلع آن اجتناب شود.
ژل آلوئه ورا یا ژل آلوورا  از جمله گیاهانی است که خواص بسیاری، بخصوص برای پوست و مو، دارد. بیش از ۲۰۰۰ سال است که از ژل آلوئه ورا برای درمان‌های زیبایی و سلامتی استفاده می‌شود. آلوئه ورا یک درمانگر طبیعی و خانگی برای مشکلات پوست و موی شما است. کافیست در خانه ژل آلوئه ورا داشته باشید تا از بسیاری از مشکلات پوستی رهایی یابید. تهیه این ژل کار بسیار ساده‌ای است که در ادامه به شما خواهیم گفت، با این روش بهترین مارک ژل آلوئه ورا را خواهید داشت آن هم به صورت طبیعی 

ژل آلوئه ورا یا ژل آلوورا چه خواصی دارد؟

تاثیر ژل آلوئه ورا بر چاقی صورت و تاثیر پالپ آلوورا بر پوست صورت برای همگان روشن است در ادامه به بررسی خواص و طرز تهیه ژل آلوورا می پردازیم .ژل آلوئه ورا حاوی ۹۹ درصد آب است. اما همین ۱ درصد است که همه چیز را تغییر می‌دهد. در این یک درصد از گیاه آلوئه ورا ویتامین‌هایی از جمله ویتامین A، C، E، B12 و فولیک اسید وجود دارد که نقش آنتی اکسیدان در برابر رادیکال‌های آزاد را بازی می‌کنند.همچنین آنزیمی به نام bradykinas در آلوئه ورا وجود دارد که موجب می‌شود التهابات پوستی از بین بروند.
 آلوئه ورا همچنین برای بسته شدن زخم‌های روی پوست نیزی بسیار مفید است.آلوئه ورا حاوی لیستی از مواد معدنی است که هر یک برای بدن و پوست بسیار مفید هستند. از آن‌ها می‌توان به کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سودیم، زینک و مس اشاره کرد. از این رو از ژل آلوئه ورا برای درمان جای سوختگی نیز استفاده می‌شده است.وقت آن رسیده کمی به خواص زیبایی آلوئه ورا نگاهی بیندازیم. ژل آلوئه ورا موجب می‌شود پوست بهتر کلاژن سازی کند، به موجب آن نیز چروک‌های پوست خیلی دیرتر و کمتر روی پوست ظاهر خواهند شد و پوست صاف و بی نقص‌تر دیده خواهد شد.ژل آلوئه ورا می‌تواند پوست را نیز نرم کند و منافذ باز پوست را ببندد.علاوه بر این‌ها، ژل آلوئه ورا از پوست در برابر آسیب‌های اشعه خورشید یا (UV) نیز محافظت می‌کند.سفید کردن پوست و از بین بردن جای زخم و جوش از دیگر خواصی است که این گیاه بهمراه دارد.

آلوورا

چگونه ژل آلوئه ورا درست کنیم؟

حالا که با لیستی از خواص بی پایان آلوئه ورا برای پوست و سلامتی مواجه شدیم، بد نیست ژل این گیاه را در خانه داشته باشیم تا بتوانیم از فواید آن بهره مند شویم. تهیه ژل آلوئه ورا بسیار ساده است و نیاز به هیچ وسیله خاصی ندارد. فقط کافیست یک برگ آلوئه ورا داشته باشید. می توانید مقاله انواع آلوئه ورا یا آلوورا را مطالعه کنید .
برگ آلوئه ورا به راحتی در بازار و عطاری‌ها به فروش می‌رسد و قیمت گرانی نیز ندارد. یک برگ آن می‌تواند مقدار کافی ژل برای استفاده در یک هفته و حتی بیش از آن را به شما بدهد. لازم است بدانید که ژل آلوئه ورا تازه بدون هیچ نوع افزودنی می‌تواند به راحتی تا یک هفته در یخچال سالم بماند. بنابراین اگر بیش از آن ژل تهیه کنید و مصرف نکنید نهایتا تا پایان هفته دوم خاصیت خود را از دست خواهد داد.

 طرز تهیه ماسک موی آلوورا یا آلوئه ورا:

وسایل مورد نیاز برای تهیه ژل آلوئه ورا
آب
برگ آلوئه ورا
چاقو
قاشق
تخته برش
مخلوط کن
طرز تهیه ژل آلوئه ورا
برگ آلوئه ورا را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها تهیه کنید.
مراحل تهیه ژل آلوئه ورا در خانه
ابتدا برگ آلوئه ورا را بشویید.
با استفاده از یک چاقو شروع به کندن پوست روی برگ کنید. می‌توانید این کار را با ایجاد یک برش به روی برگ آلوئه ورا انجام دهید. کندن پوست یک روی برگ آلوئه ورا کافیست.
با استفاده از یک چاقوی تیز پوست روی برگ آلوئه ورا را بکنید.
 وقتی که پوست آلوئه ورا را با چاقو کندید درون آن ژل آلوئه ورا را خواهید دید. با کمک یک قاشق این ژل را خارج کنید و درون یک مخلوط کن بریزید.
به مدت ۳۰ ثانیه با مخلوط کن این ژل را هم بزنید تا کاملا یکدست شود و بتوانید همانند کرم از آن استفاده کنید.
بهترین مارک ژل آلوئه ورا قیمت ژل آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شود.
 ژل را داخل یک ظرف در دار بریزید و در یخچال بگذارید.
طرز تهیه ژل آلوئه ورا ژل آلوئه ورا را از کجا بخریم
ژل آلوئه ورا می‌تواند تا یک هفته در یخچال سالم بماند بدون اینکه خواص آن از بین برود.
شما همچنین می‌توانید این ژل  را بدون استفاده از مخلوط کن تهیه کنید. در این صورت ژل بدست آمده حالت سفت‌تری خواهد داشت که می‌توانید آن را هر بار تکه کرده و به روی پوستتان بمالید.

چند نکته که باید درباره تهیه ژل آلوئه ورا بدانید:

برای اینکه تاثیر ژل آلوئه ورا روی پوستتان بیشتر شود می‌توانید یک کپسول ویتامین E در آن حل کنید. این ویتامین می‌تواند حکم نگهدارنده را نیز داشته باشد و موجب شود ژل مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.
برای اینکه ژل آلوئه ورای بدست آمده بوی بهتری داشته باشد می‌توانید کمی روغن گل رز به آن بزنید. این روغن به خودی خود خواص بسیاری برای پوست خواهد داشت.یکی از گیاهان رایجی که در آپارتمان و منزل نگهداری می شود آلوئه ورا می باشد که علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه ، خواص درمانی فراوانی نیز دارد . بسیاری از افراد که گیاه آلوئه ورا را در منزل نگهداری می کنند ، به جز بهره بردن از زیبایی این گیاه بی درد سر و ساده از برگ های آن برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند.

آلوورا

چگونه از گیاه آلوئه ورا در خانه نگهداری کنیم؟

آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس می باشد که با نام های صبر زرد و در هندوستان به نام «آیورودا» شناخته می شود و شرایط نگهداری و پرورش آن بسیار آسان است . این گیاه به پای ثابت سالن پذیرایی، تراس یا گلخانه های خانگی تبدیل شده است و خواص درمانی زیادی دارد و به صورت خوراکی و موضعی مصرف می شود.
دمای مناسب نگهداری آلوئه ورا
آلوئه ورا گیاهی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و خشک پرورش می یابد . این گیاه به دمایی بین 17 تا 24 درج سانتی گراد نیاز دارد و در گرما و سرمای شدید آسیب می بیند. اگر دوست دارید در خانه آلوئه ورا نگهداری کنید بهتر است به دمای نگهداری آن توجه نمایید و اگر منطقه زندگی شما روزهای گرم و شب های سردی دارد از پرورش این گیاه صرفه نظر کنید . بهتر در برخی از ساعات روز این گیاه را بیرون از خانه ببرید تا نور خورشید را مستقیما دریافت کند.
دمای نگهداری آلوئه ورا
نگهداری آلوئه ورا در دمای بین 17 تا 24 درجه سانتی گراد

آبیاری گیاه آلوئه ورا:

گیاه آلوئه ورا را 12 یا 14 روز یک بار زمانی که خاک این گیاه کاملا خشک شد آبیاری کنید زیرا آبیاری زیاد گیاه سبب خراب شدن گیاه می شود . مقدار آب دهی به این گیاه باید طوری باشد که آب از زهکش گلدان خارج نشود و اگر آب در زیر گلدانی جمع شد سریع آن را تخلیه کنید زیرا آب اضافه سبب فاسد شدن ریشه می شود.این گیاه در زمستان به آب کمتری احتیاج دارد و به خواب می رود وبهتر است مقدار آبیاری آن در زمستان ماهی یک دفعه باشد.
از چه کودی استفاده کنیم؟
از کود رقیق (آبکی) و یا از نوع نیمه قوی(10-40-10) برای پرورش آلوئه ورا استفاده کنید.چنانچه، خاک ،حاصلخیز نیست،باید کود نیمه قوی را در هر ماه یکبار از ابتدای فصل بهار تا آخر تابستان،به گیاه داد.کودهای ارگانیک و یا کودهای گرم را برای گیاهان کاشته شده در محیط بیرون،می توان استفاده کرد.
آفت های آلوئه ورا
استفاده از از کود رقیق یا از نوع نیمه قوی برای آلوئه ورا
تعویض گلدان
بهترین خاک برای پرورش آلوئه ورا ترکیبی از ماسه یا پولیت 40 درصد با خاک برگ است که باید درون یک گلدان سفالی بریزیم و گیاه را در آن بکاریم . برای انتخاب گلدان باید به سایز گیاه توجه کنید و از انتخاب گلدان کوچک بپرهیزید .
بعد از گذشت یک سال از کاشت آلوئه ورا گلدان را تعویض نمایید زیرا ریشه های آن به حد کافی رشد کرده اند. بهتر است هر 6 ماه یکبار نیز خاک گلدان را عوض کنید و دقت داشته باشید هنگام تعویض خاک زهکشی های گلدان را مسدود نکنید زیرا وجود زهکشی مانع از فساد ریشه گیاه می شود.
گلدان آلوئه ورا
تعویض گلدان آلوئه ورا یک سال پس از کاشت.

تکثیر گیاه آلوئه ورا:

راه های مختلفی برای تکثیر آلوئه ورا وجود دارد اما ساده ترین راه تکثیر آلوئه ورا در خانه استفاده از پاجوش هاست . پاجوش ها یا جوانه ها در قاعده گیاه هر 6 ماه یک بار رشد می کنند . برای تکثیر آلوئه ورا خیلی آرام
برای تکثیر گیاه آلوئه ورا روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از پاجوش هاست. آلوئه ورا هر 6 ماه یک بار پاجوش ها یا جوانه هایی می زند که درست در قاعده گیاه رشد می کند. این جوانه ها بهترین و ساده ترین روش خانگی برای تکثیر آلوئه وراست.
خیلی آرام و به آهستگی این جوانه ها را با ریشه از گیاه جدا کنید و آنها را در یک گلدان جداگانه بکارید پس از گذشت دو تا سه هفته خواهید دید ریشه های گیاه رشد می کنند و یک آلوئه ورا را به وجود می آورند.
طریقه تکثیر آلوئه ورا
استفاده از پاجوش ها ساده ترین راه تکثیر آلوئه ورا در خانه

نکات مهم قبل از خرید آلوئه ورا:

آلوئه ورا به نور فراوان و غیر مستقیم نیاز دارد.
آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس است و به آبیاری روزانه نیاز ندارد.
گیاه آلوئه ورا نیاز به اسپری کردن برگ هایش ندارد.
خاک گیاه آلوئه ورا باید مانند خاک کاکتوس شنی باشد.
 هنگام تکثیر آلوئه ورا و جدا کردن پاجوش ها دقت کنید در معرض هوا قرار نگیرند.
آلوئه ورا برای رشد به نور فراوان نیاز دارد

آفت های گیاه آلوئه ورا:

یکی از آفت های گیاه آلوئه ورا لکه سیاه است که اثر گزش حشرات و تخم ریزی روی گیاه ایجاد می شود و سلامت آن را به خطر می اندازد . این آفت بیشتر در گیاهان آلوئه ورا در مزرعه هستند، دیده می شود.
 نوع دیگری از آفت آلوئه ورا شپشک سفید یا شپشک آرد آلود است که در شرایطی که آلوئه ورا را در مزرعه کشت بدهند و به خانه بیاورید ممکن است گیاه تان به آن آلوده باشد.
 یکی دیگر از مشکلات گیاه آلوئه ورا پوسیدگی ریشه است که ناشی از آبیاری بیش از اندازه گیاه است و ممکن است گیاه را از بین ببرد.

گروه شمیم الوئه ورا همکاری و تامین مواد اولیه شرکت های معتبر را از سال 1390 تاکنون در زمینه تولید نوشیدنی و کمپوت آلوئه ورا به عهده داشته است.
فعالیت های شمیم الوئه ورا:
تولید ژل الوئه ورا ( الوورا)
تولید پالپ الوئه ورا  ( الوورا) مخصوص نوشیدنی
تولید تکه و قطعات الوئه ورا ( الوورا)
تولید دایس الوئه ورا ( الوورا)
تولید فیله الوورا( الوئه ورا)
تولید نشا الوورا( الوئه ورا)
گروه ما تولید روزانه ۲۰۰۰ کیلو انواع ژل الوورا را در دستور کار دارد .
ویژگی محصولات ما:
1-تجربه بالا در تولید انواع فرآورده های آلوئه ورا موجب بالا رفتن کیفیت محصولات ما شده است.
2-سلیقه مشتریان ؛ بسیار محترم ، و هر نوع محصولی که مورد نیاز خط تولید کارحانه ها باشد ، تولید داشته و رضایت مشتری مهمترین فاکتور در فرآوری تولیدات ما می باشد.
3-تولید روزانه ما بسته نیار مشتریان متغییر بوده و در تناژهای بالا هیچ گونه محدودیتی نداریم.
4-محصول ما آماده تولید نوشیدنی و کمپوت و سایر مصارف با ماشین های مخصوص حمل و نقل شده و به دست مشتریان بدون هیچ تغییراتی در رنگ ، بو و مزه می رسد.
گروه شمیم الوئه ورا در صدد است تا سفارشات مشتریان محترم را در اسرع وقت جهت تولید محصول نهایی به کارخانه های مربوطه ارسال کنند. بنابراین مشتریان عزیز توجه داشته باشند که برای تولید حدود 4 تن ژل آلوئه ورا با در نظر گرفتن چرخه از گلخانه تا کارخانه حداقل 5 روز زمان نیاز خواهد داشت
تماس با شمیم آلوورا
09134711149
09130276870
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید
www.shamim-aloevera.com