به پیام سرا خوش آمدید

نحوه خرید دستگاه خودپرداز و عابر بانک

طرح عابر بانکهای یا خود پردازهای خارج از بانک یاشخصی

دستگاه عابر بانک  یا Automated Teller Machine که به اختصار      A T M       نامیده می شود؛ یک ماشین بانکداری اتوماتیک است که به مشتریان این امکان را می دهد تا فعالیت های بانکی روزمره خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک انجام دهند.
این دستگاهها ابتدا توسط بانکها در مکان فیزیکی بانک نصب شد و بعد از مدتی در سال 95 با تصویب قانون واگذاری عابربانکها به اشخاص و اصناف به صنعتی پر سود و مطمئن تبدیل گردید
هم اکنون تعداد قابل توجهی از دستگاههای عابر بانک شخصی در شهرهای کوچک و بزرگ و در زوستاها برای عموم مردم خدمت رسانی شایسته ای انجام میدهند .
شایان ذکر است که این نوع کسب درآمد با درصد قابل توجهی سود (تقریبا 10 درصد سرمایه گذاری در ماه و بیش از 100 درصد در سال )و با وجود در اختیار داشتن سرمایه و کمی اصطلاک دستگاه به نوعی سرمایه گذاری پرسود و خداپسندانه تبدیل شده است.
مراحل مختلف خرید تا نصب و راه اندازی دستگاه atmعابر بانک و یاخودپرداز شخصی (طرخ خود پردازهای خارج از بانک) به طور خلاصه به شرخ زیر میباشد.
اول خرید دستگاه : از نمایندگی های معتبر و یا کارخانه جات تولید این نوع دستگاهها و یا بازرگانی های وارد کننده دستگاههای مربوطه
دوم : تهیه مدارک و تکمیل آنها
سوم:تخصیص سوئیچ بانکی به دستگاه عابر بانک شخصی توسط کارگذار بانک
چهارم :نصب و  راه اندازی دستگاه عابر بانک در مخل پذیرنده و اتصال به شبکه بانکی و شروع به کار

شرایط واگذاری دستگاه عابر بانک یا خودپرداز:

مفاهیم برخی از اصطلاحات جاری در صنعت ابزار پرداخت که بعضا از سیستم بانکی کشور به این صنعت ورود کرده است .
 عابر بانک -خود پرداز Atm:دستگاهی که توسط آن میتوان از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب و از بانکهای مربوطه تاسقف معلوم و مشخص شده از طرف بانک مرکزی پول نقد دریافت کرد یا عملیات بانکی اینترنتی مثل کارت به کارت و پرداخت قبوض و یا خرید شارژ و دریافت موجودی انجام داد.
سوئیچ بانکی : نرم افزار بانکی که دستگاه عابر بانک را به سیستم شتاب بانکی کشوری  متصل میکند که فقط توسط بانکها و موسسهای  مالی مورد تاییدبانک مرکزی امکان پذیر خواهد بود
پذیرنده :
شخص سرمایه گذار و درخواست کننده دستگاه عابر بانک خارج از بانک

کارگذار رسمی بانک :

شخصیت حقیقی یا حقوقی است که پذیرنده را تا مرجله دریافت سوئیچ راهنمایی و همراهی مینمایدو بعد از تکمیل مدارک پذیرنده آنها را به دست بانک رسانده و پیگیری لازم تا نصب و راه اندازی دستگاه را از بانک مینماید .
 

دستگاه خودپرداز

سوئیچینگ بانکی :

مجموع فعالیت های  که پذیرنده و کارگذار رسمی بانک برای تهیه مدارک و ارسال آن به بانک و دریافت امتیاز سوئیچ بانکی برای دستگاه عابربانک انجام میدهند
1:شرایط خرید دستگاه خودپرداز
به طور کلی هر فردی میتوانند اقدام به خرید دستگاه خودپرداز کند. خرید دستگاه ATM  شرایطی دارد که تقریبا هر فردی میتواند به راحتی آن ها را فراهم کند. با خرید دستگاه خودپرداز، قراردادی بین بانک و خریدار بسته میشود که در آن بانک در سود حاصل از تراکنش های دستگاه عابربانک با خریدار شریک شود و خریدار یا پذیرنده به حسن انجام کار متعهد میشود.
2:شرایط مکانی :
 در شهرهای کوچک که امکانات کمتری برای عامه مردم وجود دارد از طرف بانک شرط خاصی مطرح نشده است و امنیت دستگاه و کسانی که از دستگاه استفاده میکنند در الویت است و به این خاطر نصب دوربین از دو سمت در قسمت جلوی دستگاه و یک دوربین در قسمت پشت دستگاه الزامی است .
در شهرهای بزرگ نیز در اگثر نقاط ممانعت نصب از طرف شهرداری یا بانک وجود ندارد مگر اینکه در کمتر از 200 متری محل نصب، دستگاه دیگری وجود داشته باشد.
البته در صورتی که ملک استیجاری باشد باید رضایت نامه کتبی از مالک توسط مستاجر تهیه شود.
3:مدارک مورد نیاز برا ی طرح خود پردازهای خارج از بانک:
به طور معمول مدارک مورد نیاز در تمام بانکها یکسان است و مدارک و روش کار توسط بانک مرکزی اعلام میگردد و بانکها هم همان مدارک را از پذیرنده های محترم درخواست میکنند .
مثل :کارت ملی و شناسنامه و اجاره نامه و یا سند مالکیت یک برگ چک ضمانت و گواهی امضا
4:درآمد دستگاه خودپرداز
طبق بخشنامه بانک مرکزی برای هر تراکنش که در شبکه شتاب انجام میشود کارمزدی در نظر گرفته شده و کارمزد مشخصی به بانکی که تراکنش در آن انجام شده تعلق میگیرد. حال بانک های عامل طرحی به نام خودپردازهای مشارکتی خارج از شعبه در نظر گرفته اند و درآمد حاصله از آن را با درصدی مشخص تقسیم میکنند. این درصد بنا به سیاست بانک ها متفاوت است اما به طور میانگین بانک ها با دادن ۶۰ درصد از این سود طرح خودپردازهای مشارکتی را ارائه کرده اند.و اشخاص با خرید دستگاه های خودپرداز در سود آن با بانک شریک شده و به صورت ماهیانه کارمزد خود را دریافت می کنند.
طبق آخـرین بخشنامه بانک مـرکزی در ازای برداشت هر ۱ میلیون تومان از خودپرداز  شما  مبلغـی معادل  ۱.۱ درصد سود تعلق می گیرد .با احتسـاب بـرداشت حداقـل ۱۰میلیون تومان در  روز از دستگاه درکنار سایر تراکنش ها همانند انتقال وجه (۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان فقط برای پذیرنده) پرداخت قبض واعلام موجودی و…می توان به راحتی رقمی بین چهار تا شش میلیون تومان درماه را به عنوان سود متصور شد.

شرایط محل نصب خودپرداز:

برق دستگاه ایمن باشد: مکان دارای برق تک‌فاز، ارت و یو پی اس مناسب خودپرداز باشد تا علاوه بر جلوگیری از قطع دستگاه هنگام قطع برق، در نوسانات برق نیز از آسیب رساندن به دستگاه جلوگیری شود. شرکت ویرا نگار پردازش این تجهیزات را فراهم می‌کند.
مکان دارای اینترنت پایدار باشد: سرعت اینترنت محل توسط کارشناسان شرکت بررسی می‌شود.
نمای مناسبی برای دستگاه ساخته شود: سطل و سایه‌بان مناسب جهت جلوگیری از تابش نور آفتاب به دوربین دستگاه و جهت تبلیغات محیطی خودپرداز می‌توان این تجهیزات را تهیه کرد. پیشنهاد می‌شود بنر و یا تابویی در محل نصب شود تا رهگذران از وجود دستگاه مطلع شوند.
محل حتما دارای دوربین باشد تا امنیت محل تامین شود و همچنین ترجیحاً نصب دزدگیر برای امنیت خودپرداز پیشنهاد می‌شود.
حفاظ مناسب جلوی دستگاه تعبیه شود. پیشنهاد می‌شود دستگاه و وجه نقد داخل آن بیمه شود تا در صورت بروز خطرات احتمالی، پوشش بیمه پاسخگو باشد.

دستگاه خودپرداز

خرید دستگاه عابر بانک یا خود پرداز ، نصب و راه اندازی عابر بانک یا خود پرداز برای تمام کسبه و اصناف و اتحادیه ها و اصناف و حتی امکان مسکونی میشود.
دستگاه عابر بانک که به اختصار A T M نامیده می شود؛ یک ماشین بانکداری اتوماتیک است که به مشتریان این امکان را می دهد تا فعالیت های بانکی روزمره خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک انجام دهند.
نصب دستگاه ATM  ابتدا توسط بانکها در مکان فیزیکی انجام میشد ولی از سال 95 با تصویب قانون واگذاری عابر بانکها به اشخاص و اصناف به صنعتی پر سود و مطمئن تبدیل گردید .هم اکنون تعداد قابل توجهی از دستگاه عابر بانک شخصی در شهرهای کوچک و بزرگ و در روستاها برای عموم مردم خدمت رسانی شایسته ای انجام میدهند .
درآمد این دستگاه عابر بانک یا خود پرداز  :
یک سرمایه گذاری مطمئن و سود مناسب
در شرایط مطلوب از 3 تا 8 میلیون تومان تخمین زده میشود و دوستان آگاه باشید که تهیه و گذاشتن پول نقد در دستگاه و هزینه های برق ، رول کاغذ و اینترنت خریدار می باشد که حدود این هزینه ها ماهیانه 30 هزار تومان می باشد.
شایان ذکر است که این نوع کسب درآمد از دستگاه عابر بانک با درصد قابل توجهی سود (تقریبا 10 درصد سرمایه گذاری در ماه و بیش از 100 درصد در سال )و با وجود در اختیار داشتن سرمایه و کمی اصطلاک دستگاه به نوعی سرمایه گذاری پرسود و خداپسندانه تبدیل شده است.

دستگاههای خودپرداز بانک دی و خودپرداز بانک اقتصاد نوین برای تحویل در سه روز کاری آماده می باشد.
شرایط خرید عابر بانک یا خودپرداز بانکی :
برای داشتن یک عابر بانک شرط اول داشتن یک مکان مناسب جهت راه اندازی عابر بانک الزامی است که یا در یک فروشگاه یا اماکن عمومی یا در مکان مسکونی قابل دسترس برای عموم میباشد.
درصورتی که این مکان اجاره ایی باشد باید از مالک یک رضایت نامه گرفته شود.
مراحل خرید دستگاه عابر بانک یا خودپرداز :
تهیه مدارک که شامل مدارک شناسایی و اجاره نامه و یا سند مالکیت و .. و در گامهای بعدی آماده سازی مکان مورد نظر برای نصب و جاگذاری دستگاه میباشد
بعد از تکمیل مدارک و ارسال و جاگذاری دستگاه نوبت به گرفتن مجوزهای بانکی اتصال دستگاه به شبکه شتاب توسط همکاران ما در قسمت فنی و it بانک انجام می شود.
جهت خرید دستگاه عابر بانک و مشاوره کاملا رایگان جهت بهره وری بهتر درخدمتتان هستم.
تلفن ثابت :
۰۲۱۶۶۵۰۶۷۰۱
همراه :
۰۹۹۰۹۹۴۴۰۶۴
۰۹۹۰۹۰۴۴۰۶۵
۰۹۹۰۹۰۴۴۰۶۶
مهران امامی